Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 18 mei 2018

Weekje alleen...


Afgelopen week was Henk weer even in Nederland en zat ik hier in mijn uppie samen met de beestjes.
Ik had me al van alles voorgenomen om deze week te doen, allemaal buitenwerkzaamheden.
Viel dat eventjes dik tegen.
Was het in Nederland stralend weer, hier koud en veel regen.


Natuurlijk moesten de honden er dagelijks uit, dus dik ingepakt op stap.


Tot overmaat van ramp waren de honden afgelopen week met regelmaat behoorlijk vervelend.
Paar keer samen ervandoor, dan komen ze gelukkig wel weer terug... maar vervelend vind ik het wel. Ergens weet ik dan wel dat er niets aan de hand is en dat ze vanzelf weer thuis komen, maar toch zit ik me dan wat druk te maken.
Verder vonden ze het ook nodig om tussen de aardappelen te graven, op zoek naar pootaardappels, samen dikke pret... ik wat minder grrrr...


Tja... en de gehele dagen de houtkachel aan om het toch nog wat aangenaam te maken.

Gelukkig werd het woensdag ietwat droger en ietwat warmer, nog geen t-shirtjes weer, zodat we wat meer buiten konden verpozen en de deuren weer open konden.


De tuin staat momenteel weer vol met koekoeksbloemen. Waar ik me altijd over verbaas is dat je bovenstaande koekoeksbloemen hier overal in het wild tegen komt.


Terwijl je de wilde koekoeksbloem hier bijna nergens in het wild ziet. Bovenstaande wilde staat hier bij ons in de tuin.


Ook de akeleien staan weer volop te bloeien, prachtige bloemen. Meest paarse akeleien, maar we hebben tevens andere kleuren op ons terrein staan.


Staat er vol mee en de margrieten staan op knappen. Straks vast weer een prachtig gezicht, al dat paars met wit.


Onze twee boefjes, hier lekker samen nieuwe plannetjes aan het smeden ;-)

Zo... Henk is bijna thuis.

Alvast een fijn Pinksterweekend toegewenst vanuit Le Pre Bonnet.


2 opmerkingen:

Walter zei

Door jou ben ik gelijk weer in de vakantie stemming! Hier is 't nu ook wat fris en somber..Groet!

Cilia zei

Hoi Walter, het voelt soms ook wel een beetje als een grote lange vakantie ;-)
Het weer is hier nu wat opgeknapt, ik zit alweer in de korte broek.
Lieve groetjes, Cilia