Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 12 april 2018

Even in Nederland...


We zijn eventjes weer met ons allen in Nederland.

Zo af en toe gaan de honden, katten en ik even mee naar Nederland. Zo ook nu...

Gezellig eventjes met velen weer wat bijkletsen, altijd weer leuk. Het hoognodige tandartsbezoekje bij mijn eigen vertrouwde tandarts, niet leuk... maar met een gebit als de mijne noodzakelijk en altijd weer leuk als het achter de rug is ;-) Heerlijk urenlang (nou ja, bij wijze van spreken) in de bibliotheek rondneuzen, om met een hele stapel boeken thuis te komen... die vervolgens mee naar Frankrijk gaan. Ah... en we moeten op de pasfoto, beiden moeten we onze rijbewijs verlengen. Henk moet tevens gekeurd worden voor zijn groot rijbewijs.
Tja... en hier in huis en in de tuin de nodige dingetjes doen, wat zo af en toe even nodig is.

Meestal van tevoren maken we een rooster : wanneer Henk alleen naar Nederland gaat, wanneer we samen naar Nederland gaan, wanneer we vakantie nemen e.d. Natuurlijk zijn we er vrij in om de planning aan te passen, maar op zich werkt het zo meestal wel goed. Geeft wat overzicht en duidelijkheid, ook om afspraken en zo te maken.

Toch, ondanks dat het best wel even fijn is om in Nederland te zijn, komt het nooit helemaal gelegen.


Alleen al het idee...


Dat de vele narcissen misschien uitgebloeid zijn als we terug komen.


Of... dat de zwartkopjes, die dagelijks voor ons keukenraam zitten er niet meer zijn.


Ook jammer om niet dagelijks het bouwwerkje naast onze voordeur te zien groeien...


En... zouden de vele mooie gele dotterbloemen, langs ons stroompje, nog bloeien als we terug komen?


Ach... en de blauwe druifjes, die net overal begonnen.


De viooltjes in potten, hopen dat het zo af en toe wat regent.


De buizerd, die regelmatig voor ons keukenraam zit, zou die dan nog komen?

Ook een klein beetje zorg om de verse kwekelingen, bloemetjes en diverse groenten... gaan ze het zonder ons redden?

Zo zie je maar weer, dat je eigenlijks helemaal niet weg kunt ;-)

Over anderhalf weekje gaan we snel weer die kant op, maar... eerst hier nog GENIETEN.




6 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Wat een heerlijke foto serie:HET VOORJAAR SPAT ER VAN AF.
Hoop idd dat er af en toe een buitje mag vallen voor de planten in pot,in de volle grond gaan ze het wel redden denk ik omdat er bij jullie nog al wat water stroompjes zijn die het gebied vochtig houden.
Vandaar ook die vele....vele narcisjes,las afgelopen week dat er in De Eifel op verschillende plaatsen georganiseerde wandeltochten zijn langs bepaalde gebieden waar de grond altijd vochtig is dat wilde narcissen daar het beste gedijen.
Volgende week rond dit uur hoop ik na operatie aan rug en 6 uur plat liggen, op m'n zij te kunnen liggen en al iets te kunnen bespeuren dat heftige pijnen afgenomen hebben.

Geniet even in het noorden en zet het voort in het zuiden!!!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Altijd spannend of de plantjes het nog doen als we er even niet geweest zijn, komend weekend snel weer die kant op. Ik zag trouwens anderhalf week geleden dat de wilde orchidee ook al op komst was, is ook zo'n schitterend plantje.
Net even gekeken naar De Eifel, wat zal dat er schitterend uitzien in het echt. Daar staan nog net even wat meer dan bij ons zo te zien ;-)

Dus, als ik het goed begrijp moet jij volgende week maandag onder het mes. Klinkt niet erg prettig, maar kan me voorstellen dat het fijn is om geholpen te worden als je heftige pijnen hebt. Ik ga zeker komende maandag even voor je duimen draaien, dat de operatie slaagt en dat je 's avonds al merkt dat de pijnen wat afgenomen zijn.

Wij genieten hier nog even van alle gezellige drukte, zodat we weer tegen de stilte kunnen.

Ik wens je heel veel sterkte komende maandag en heel veel liefs,

Lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Ben er helemaal klaar voor en hoop ook op een voorspoedig herstel en ik eenmaal weer thuis het schema van 6 weken af kan werken.
Al zal het de eerste weken meer liggen dan zitten,staan en lopen zijn.

Fijne tijd in Frankrijk maar weer en lieve groet voor jullie,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik heb al even duimen gedraaid voor jou. Hoop dat alles goed gaat komen.
Sterkte vandaag en voor de komende weken.
Lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Lieve Cilia,

Al met al heeft het duimen draaien geholpen.........mijn hartelijke dank!!!
Maandag 23 april werd ik geopereerd aan laminectomie in rug op twee plaatsen.
Liep twee dagen later weer rechtop(wat ik anderhalf jaar niet kon) en zonder pijn het ziekenhuis uit en wat was ik blij en opgelucht.
Kon aan herstel van zes weken beginnen thuis in mijn eigen vertrouwde omgeving.

Helaas was dat van korte duur........zondags probeerde ik uit bed te komen met hevige pijn in rug en been belande ik op spoed in Z-H, onder de morfine werd er MRI gemaakt om duidelijkheid te krijgen.
Hematoom in operatie gebied drukte tegen ruggenmerg en ik moest blijven.
Paar dagen later kreeg ik tot overmaat van ramp ook nog wond infectie erbij en lag 14 dagen aan contienu infuus pomp met zware antibiotica.
Mocht toen de pijn weer te hebben was door morfine na week kort stukje buiten lopen in gezelschap van infuuspaal, heerlijk in de frisse lucht met de geur van bloemen in mijn neus die bloeien aan de vijver op ziekenhuis terrein
Afgelopen donderdag mocht ik na 20 dagen naar huis waar we zelf wond die wel rustig is maar niet gesloten mogen verzorgen en twee maal daags goed spoelen onder de douche en afplakken met speciale pleister.
Heftige pijn van voor operatie is helemaal weg gelukkig en werk weer aan herstel met 3 maal daags 15 min. zitten en korte stukjes lopen wat ik volgens schema op mag voeren.
Woensdag op controle bij neurochirurg

Wens jullie fijne Pinksterdagen en lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Tjemig wat weer een verhaal zeg, lijkt het eerst helemaal geslaagd te zijn... komt er alsnog van alles achteraan.
Kan me goed voorstellen dat je nu blij bent om weer heerlijk in je eigen vertrouwde omgeving te zitten (liggen) en fijn dat de pijn nu helemaal weg is.
Kan me voorstellen dat je zo af en toe de moed in de schoenen zakt, het zit je ook niet erg mee de afgelopen paar jaar. Maar lieve Ger, ik hoop van harte dat het herstel voorspoedig verloopt en dat je nog heerlijk kunt genieten van de kleine geneugten van het leven, zoals van je lieve man, kinderen, gezellig huis, lekker eten en de bloemetjes en de bijtjes.

Heel veel liefs en sterkte xxx
Cilia