Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 6 februari 2018

Voorbereidingen...


De voorbereidingen zijn alweer in volle gang.

Dit jaar ligt het in onze bedoeling om weer zeer veel in Frankrijk te verpozen. Wel staat er in de planning om zo af en toe met ons allen voor een weekje of twee weken naar Nederland te gaan en uiteraard gaat Henk regelmatig voor een weekje alleen terug.

Die voorbereidingen dat is wel zo'n dingetje, want wat neem je allemaal mee en wat laat je allemaal hier achter. Een luxe-probleempje... ik weet het, maar toch!
Om maar wat te noemen : bijvoorbeeld mijn favoriete koffiemok, neem ik die mee of laat ik die hier ;-) Grapje natuurlijk, maar toch... Toch zijn er zo veel van die dingen waarbij ik soms zit te dubben : mee of niet mee.

Eigenlijks zouden we een dikke verhuiswagen moeten hebben, kan alles mee heen en terug. Nou niet alles, maar alles waar we wat aan gehecht zijn. En aangezien ik een persoon ben die zich heel erg hecht aan van alles en nog wat... dan zou een vrachtwagen wellicht een uitkomst bieden. Verder een grote bus voor vele mensen, kunnen die ook gelijk mee heen en weer. Moet zeggen dat we ze dan in Frankrijk in een plaatsje verderop installeren, zodat we er af en toe even langs kunnen wippen... niet met z'n allen bij ons in de tuin ;-) Tja, en het liefst nam ik ook nog ons huis mee heen en weer.

Voor mensen die dromen over het hebben van een tweede huis, of op het punt staan om er een te kopen zou ik zo zeggen : denk er goed over na, je laat continu iets achter.
Zelf beschouw ik dat als een klein minpuntje.

Ook wordt ons regelmatig gevraagd of we ons huis in Nederland nog niet verkopen willen, omdat we er zo weinig zijn. Eigenlijks een beetje een gekke vraag natuurlijk, want omgekeerd gaan vele tweede huisbezitters relatief ook maar voor korte tijd naar hun tweede huis en dan vraag je ze ook niet of het niet slimmer zou zijn om het tweede huis maar weer te verkopen. Financieel zou het natuurlijk beter zijn, maar zo bekeken kun je misschien het beste helemaal geen huis kopen.
Dus... NEE wij verkopen ons huis in Nederland niet, wel zouden we kunnen stellen dat ons huis in Nederland als tweede huis fungeert.

Hahaha... weer genoeg gelellebel, verder met de voorbereidingen er moet nog van alles gebeuren ;-)

Komend weekend zijn we van plan om weer naar Le Pre Bonnet te gaan en ik heb er alweer heel veel zin in. Helaas geen verhuiswagen of bus mee, enkel een aanhangertje.



2 opmerkingen:

Arno zei

Uiteraard stinkend jalooers dat jullie alweer terug gaan.
Nu wel de winterbanden eronder want ze geven weer sneeuw daar.
Voor ons nog een paar weken en het werk het toelaat.
Groetjes Arno en Pamela

Cilia zei

Weet je Arno, als jij tijdens die koude dagen in je lekker verwarmd huis zit denk je maar even aan ons... wij met ons allen samengepakt voor het houtkacheltje, brrrr ;-)
De winterbandjes zitten eronder, donderdag nog even naar de garage voor een beurt en dan kunnen we die kant op... tenzij het noodweer is. Want tja, om met een volle aanhanger boven te blijven staan lijkt me niet zo'n pretje.
Groetjes allebei en wie weet tot over niet al te lange tijd.
Henk en Cilia