Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 2 december 2017

Meteorologische winter...


De meteorologische winter is begonnen... en dat is hier te zien en te merken.

Met veel gedoe heeft Henk de auto boven gekregen, daar waar de auto de komende dagen blijft staan. Reden daarvan is : Als er veel sneeuw valt kunnen we de auto bijna niet bij huis weg krijgen omdat er bij ons niet gestrooid of geschoven wordt en ons weggetje, van plusminus 1 km, naar de doorgaande weg vrij steil is.
Afgelopen middag met de kruiwagen naar boven geweest, zodat we na het boodschappen doen deze in de kruiwagen naar huis konden brengen. Want tja... om met alle boodschappen onder de arm, waaronder verscheidene zware dingen zoals hondenbrokken, kattenbrokken, drinken en héél véél meer, tevens twee enthousiaste honden aan de lijn, een dikke kilometer naar ons huis te lopen is ook niet echt een lolletje.

Verder lijkt het wel prachtige mooi al dat sneeuw.

Foto's...


Zo maar, zonder er iets voor te hoeven doen, een kunstwerkje in de tuin...


Elk afzonderlijk paaltje een eigen hoedje...


Onze brug over het stroompje...


Even geen koffie drinken op het bankje...


Alleen al voor die prachtige 'hoedjes' zou je zo'n hek plaatsen...


En... 's avonds branden er lampjes in ons hekwerk.
Al helemaal in kerststemming ;-)

4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Zou al blij zijn wanneer ik met lege kruiwagen kon rijden;-)

Bij het zien van jou winterse foto's krijg ik spontaan zin om met varkenshiel en spliterwten in de weer te gaan, pannetje glühwein te verwarmen aan grote beker warme chocolademelk te slurpen met stuk amandelstaaf van de bakker die gister tussen het brood en de bruine bollen uitstak toen manlief terug kwam van boodschappen.
En dan met uitzicht op vrolijk hek met sneeuwhoedjes.

Hier is het een kleine wereld en de verwachtingen zijn 'n sneeuwvlok en gladheid.

Fijn weekend en geniet van al het lekkers uit de kruiwagen en van het mooie uitzicht wat ik niet heb.

Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Wat wel fijn is, is dat we met lege kruiwagen naar boven gaan en zodra deze gevuld is naar beneden. De doorgaande weg ligt wat hoger dan ons huis.

Daar zou je weer over kunnen bloggen Ger, over al die heerlijke recepten. Paar mooie foto's erbij, wat jou wel toevertrouwd is, uitleg erbij hoe anderen en ik het kunnen maken. Vervolgens ik hier watertandend kijken ;-)

Ai, gladheid ben ik niet dol op, evenmin op mist. Maar wie weet gaat dat sneeuwvlokje heel mooi ogen in jullie tuin.

Nog een fijne voortzetting van het weekend, geniet van de chocomelk en de banketstaaf (ben ik ook dol op).

Lieve groetjes, Cilia

Yvonne zei

hi lieve Cilia, ik ben een klein beetje sprakeloos van zoveel schoonheid . . . Wat geeft sneeuw toch een prachtig effect aan alles, ook aan dingen die je zonder sneeuw niet opvallen. Ik hoop dat jullie heel veel genieten en een beetje 'geniet' naar mij sturen . . . liefs van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne,
Te bedenken dat het er in het echt nog VEEL mooier uitziet.
Zelf vind ik het altijd schitterend om te zien en om zo door de bossen te lopen, maar het liefst wel met een graadje of 18 ;-)
Het is momenteel behoorlijk koud, brrr... Wel jouw weertje hè! Ik probeer wel een beetje richting Nederland te blazen.
Fijne zondag en lieve groetjes, Cilia