Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 11 november 2017

Herfstwandeling 2017


Afgelopen week was Henk weer voor een paar dagen naar Nederland.
Hier was het behoorlijk stil.
De eerste dagen deed mijn telefoon het niet, dat voelt behoorlijk knudde. Vooral omdat ik me op die dagen behoorlijk bewust was dat ik hier HELEMAAL afgezonderd in mijn uppie zat, zonder telefoon, zonder auto en zonder naaste buren. Gelukkig had ik mijn laptop nog :-)

Ook mijn fotocamera werkte nog, zodoende heb ik die op een van de vele wandelingen met de honden meegenomen.

Aan de hand van enkele foto's neem ik jou, lezer van dit stukje, mee op een herfstwandeling hier vlak rondom ons huis.


We beginnen bij ons huis, daar nog even een blik op onze wingerd, die helaas nooit echt rood wordt. Pas tegen de tijd dat de bladeren eraf afvallen begint hij wat kleur te krijgen.
Maar ondanks dat onze wingerd nooit rood wordt is het best een erg mooie klimmer.


Op stap... het bos in, met al zijn herfsttinten.


Even een leuk doorkijkje op de bergen tegenover ons.


Daarna weer verder.
Je ziet het niet echt op de foto's, maar het gaat behoorlijk bergop- en bergafwaarts.


Een doorkijkje naar de bergen aan de andere kant van ons, vlak boven Les Laurents.


Weer stevig doorstappen voor een volgend doorkijkje.


Bij ons is het nog helemaal niet wit, maar op de bergen die wat hoger zijn ziet het er behoorlijk wit en koud uit.
Wij zitten op zo'n 650 meter hoogte, de bergen tegenover ons zijn zo'n 1000 meter hoog.


Op de terugweg nog even bij de koeien langs, die ondertussen zes kalfjes hebben. Tijdens het passeren lagen ze net allemaal te liggen. Zodoende geen foto's van rond rennende kalfjes, maar ze zijn prachtig om te zien.


Het laatste stukje van de wandeling. De bermen bij ons zijn pas, de afgelopen week, weer gemaaid. Dit jaar zijn ze minstens drie keer geweest om de bermen te maaien en takken te snoeien, voorgaande jaren kwamen ze vaak maar één keer.


Wat erg fijn is na een wandeling van zo'n anderhalf uur, was dat ik gelijk al zag dat de houtkachel het nog lekker deed ;-)

Zodoende heerlijk na de wandeling met een mok warme dampende koffie voor de houtkachel.

Fijn herfstweekend vanuit Le Pre Bonnet toegewenst.

Ik zou zo zeggen : ga lekker naar buiten dit weekend om even te genieten van de schitterende herfstkleuren.
~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Geen opmerkingen: