Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 12 juni 2017

Week 6... juni 2017



Week 6 zat Henk weer in Nederland en ik, samen met de honden en de katten, hier in Le Pre Bonnet.


Pinkstermaandag is Henk naar Nederland gegaan, zodoende hier geen lang weekend gehad.

Een behoorlijke stille week was het hier, al met al heb ik maar 1 mens gezien in de dagen dat Henk er niet was. Dat was ook nog eens een vluchtige ontmoeting tijdens een wandeling met de honden. Helaas had ik mijn camera niet bij mij, want het was wel erg leuk om te zien... een bekende boer hier uit de buurt op zijn tractor, altijd zijn hondje (een cocker spaniel... smelt) naast zich in de tractor. Achter de tractor een open aanhanger met een paar koeien erin, die allen vrolijk over de rand heen keken. Dat alles midden in het bos op weg naar een klein weilandje.
Verder heb ik die dagen totaal geen menselijk wezen gezien. Je zou hier haast een kluizenaar worden ;-)
Op zich vind ik het altijd best wel even prettig, dat soort stille dagen. Niet dat Henk zoveel lawaai over zich heeft, al snurkt hij wel behoorlijk ;-). Maar ook niet op boodschap, ook geen telefoontjes (alleen Henk heeft mijn mobiele nummer), geen sociale verplichtingen (dit keer zelfs geen visites). Het enigste waar ik op zulke dagen om denken moet is dat de honden en katten op tijd hun natje en droogje krijgen. Tja... en uiteraard lust ik zelf ook wel wat.

Zo'n week heb ik alle tijd om flink om me heen te kijken naar de bloemetjes en de bijtjes.


Genieten van de vele kolibrie-vlindertjes, die weer massaal aanwezig zijn.


Ook kwam plots een bloem in de bloei die ik bijna verwijderd had. Geen flauw idee wat voor bloem het is. Leuk is ie wel, heb hem (of haar) hier nog nooit eerder gezien.

Op naar week 7, ik kan alvast vertellen dat het afgelopen weekend behoorlijk warm was... ik vermoed stellig dat de 30 graden wel gehaald is. Gelukkig hebben we hier veel schaduw plekken...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo!
dat bloemetje is een campanula. bestaat ook in paars en een aantal andere variëteiten.

groet,
jacques

Cilia zei

Hallo Jacques,

Bedankt voor je reactie. Ik heb net even op internet gekeken en jawel hoor : het is een campanula. Daar was ik zelf niet zomaar opgekomen. Heb deze ook nooit gekocht, kwam spontaan op en eerlijk gezegd past ie ook niet zo in het geheel hier... MAAR mag uiteraard blijven :-)

Groetjes Cilia

Anoniem zei

in mijn tuin staan ze ook zonder ooit geplant of gezaaid te zijn. past overal bij dus laten uitzaaien maar ;-)

Ger zei

Hoi Cilia,

Jij was dus weer even "alleen" op de wereld.
Heerlijk op jezelf aangewezen en van niemand last;-)
Maar met zoveel huisdieren om je heen en een prachtige natuur waar elke minuut wel wat te beleven en te bewonderen valt is dat 100% genieten.

Zou me in zo'n situatie ook wel tijdelijk weten te redden maar dan moest een van de honden wel een hulphond zijn....

Campanula of Klokjesbloem daar heb je wel 300 soorten in en ik vind ze prachtig uitkomen in zomersveldboeket.
Had de zacht blauwe jaren in mijn tuintje en plots waren ze verdwenen.
Het spuugbeestje was er wel altijd op te vinden maar even onder de kraan afspoelen voordat ze op de vaas gingen.

ps het gaat helaas geen operatie worden, de neurochirurg waar ik gesprek mee had vindt het te complex en het risico te groot dat er iets mis gaat.Vernauwingen in lendewervelkanaal zitten op meerdere niveaus,normaal worden daar stukjes bot verwijderd om zenuwen meer ruimte te geven en de boel wordt met ijzer en schroeven aan elkaar gezet.
Bij mij zal dat onheroepelijk afbreken door scoleose( c bocht)in vervelkolom.
Sta op wachtlijst bij pijnpoli om injecties tegen pijn te krijgen.
In mijn optiek een tijdelijk lapmiddel.

Sorry maar ik heb op dit moment niks vrolijkers te melden):-((

Lieve groet,Ger

Cilia zei

Hoi Jacques, ik bedoel eigenlijks dat wij hier 1 stengel (campanula) hebben en die ene stengel staat wel een beetje vreemd tussen alle andere wilde planten. Maar van mij mag ie uitzaaien, zou leuk zijn.

Groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Ger, zag plots jou reactie op deze blog. Overdag, als Henk hier is, kan ik niet bij de laptop (nou ja... we hebben twee laptops maar maar 1 dongel, dus maar voor 1 laptop internet).

Het is ook wel eens fijn om helemaal op jezelf aangewezen te zijn, maar soms wel ERG stil ;-)
Ach Ger, onze honden konden dan wel even voor jou als hulphond dienen... ze houden wel van knuffelen ;-)

Het gekke is dat ik wel vaker campanula's gezien heb, maar bovenstaande stengel had ik daar nooit mee geassocieerd. Wist ook niet goed hoe ik het op kon zoeken, wat voor bloem het was.
Ai... vieze beestjes die spuugbeestjes, ik heb gelukkig nog geen spuugbeestje op die ene stengel campanula ontdekt. Ook komt deze ene stengel niet in mijn veldboeket (tenzij 1 van de honden de stengel omloopt), moeten er toch eerst wat meer stengels zijn om te plukken ;-)

Ooh wat vervelend zeg dat je niet geopereerd kan worden. Wat ook erg vervelend is, is dat je op een wachtlijst komt te staan bij de pijnpolie. Dat ze niet gelijk helpen kunnen.
Hoop van harte Ger, dat je snel aan de beurt bent en dat de injecties voor verlichting gaan zorgen.

En eh... nee hoor, je hoeft je er absoluut niet voor verontschuldigen. GEEN SORRY, het is al vervelend genoeg. Vind het alleen erg jammer dat ik je niet kan helpen.
Lieve Ger, ik wens je heel veel sterkte ermee, hoop dat je toch nog (ondanks de pijn) wat kunt genieten van het leven.

Een hele lieve groet, Cilia