Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 15 mei 2017

Week 2... mei 2017


Week 2 was over het algemeen een koude week, al waren er zo af en toe best wat zonnige momenten. Ook is er aardig wat vocht uit de lucht komen vallen. Maar het gekke is, vandaag was het een heerlijke dag en dan vergeet ik vrij snel dat het ook anders geweest is ;-)

Heel veel gebeurt er hier niet, althans niet echt noemenswaardig. Overdag is Henk gewoon aan het werk, daarna moet er vaak nog even een boodschapje gehaald worden, als het weer het toe laat wordt er veel in de tuin gewerkt en... natuurlijk vragen de honden de hoognodige aandacht. Nog even hier naar de dierenarts geweest met Vidor voor zijn inentingen, dat was er een beetje bij ingeschoten in Nederland.
Verder uiteraard veel lopen, genieten van het vele buiten zijn en van de stilte en de natuur rondom.

Aangezien er niet zoveel te vermelden valt, wat foto's...


Zo af en toe even een vuurtje, aangezien we verschrikkelijk veel tuinafval hebben en Henk dol is op vuurtje branden ;-)


Onze twee aandachtsorgels, grapje... ze zijn super lief (nou ja... meestal) en altijd enthousiast.


De tuin staat vol met leuke wilde bloemetjes, zoals bovenstaande vergeet-mij-nietjes. Overal komen ze spontaan op. Zo momenteel ook de boterbloemen, heel veel koekoeksbloemen en -tig andere bloemetjes.

Altijd weer erg leuk dat elke tijd zijn eigen bloemen heeft. Uiteraard de aangeplante bloemen, maar het mooist vind ik toch al die spontane wilde bloemen, soms hele kleine minuscule bloemetjes waar je haast een bril bij op moet zetten om ze goed te kunnen zien... maar desondanks vind ik het erg mooi om te zien.


Vidor op 1 van zijn favoriete plekjes, op de weg naast ons huis, kan hij goed in de gaten houden wat er aan komt ;-)


Mila tussen de aardappels die al mooi opkomen. Al menig maal hebben wij haar aan het verstand proberen te brengen dat dat niet de bedoeling is, maar als zij in de veronderstelling is dat niemand haar ziet dan maakt zij daar gretig misbruik van... BETRAPT.


Ha, alweer een vuurtje...


Bovenstaande foto is niet zo scherp, maar ik vind hem zelf erg mooi. Zo zie ik onze honden het liefst, heerlijk rennend over de velden en door de bossen. Zo zie ik ze gelukkig ook dagelijks :-)


Brem, momenteel zie je ze hier overal in bloei staan. Ook in onze tuin staan er vele in volle bloei en natuurlijk in huis staat het ook vol met bloemvazen gevuld met brem. Ze ruiken altijd zo heerlijk.


Wat ook wel grappig is, is dat daar waar bos gekapt is later spontaan allemaal bremmen staan. Zo zie je her en der van die compleet gele vlakken.


De wilde orchidee, we hebben er weer heel veel van in de tuin staan. 


Mila, die zit te wachten. Hier in de bossen lopen ze altijd vrij met mij mee en aangezien ik bij lange na niet zo snel als de honden ben gaan ze regelmatig even zitten wachten totdat ik er ben. Niet om mij, maar om de hondenkoekjes die ik bij mij heb ;-)


Ook altijd schitterend, van die enorme mierenhopen. Een bedrijvigheid van jewelste, mooi om te zien hoe die beestjes bezig zijn.


Een kijkje bij ons achter het huis. 


Een heerlijke open plek midden in de natuur.

Tja... zoals waarschijnlijk wel tussen de regels door te lezen is :

HET BEVALT ONS HIER NOG PRIMA

Op naar week 3

~~~~~~~~~~~


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Voor elk wat wils daar bij jullie in het Franse bos.
Leuk om even door het album te bladeren met al jullie dagelijkse bezigheden.
Haha....jij moet de bril opzetten om de kleine bloemen te kunnen zien,ik moet hem dan juist afzetten.
Wanneer ik in zo'n wilde bloemen paradijs zou wonen zou de camera ook overuren maken,zou de hele dag op mijn buik liggen om ze in de zoeker te krijgen......maar alleen als ik iemand in mijn omgeving had om me overeind te takelen wanneer ik er genoeg van had;-)
De zoete geur van brem doet mij in gedachten weer terug gaan naar onze mooie vakantie in de Pilion een haakvormig schiereiland aan de oostzijde het centrale Griekse vasteland.
Het zwarte gebergte Pilio op de achtergrond altijd aanwezig tijdens onze auto tochten leek nog zwarter door de overal geel bloeiende brem.

Dochterlief is net de deur uit en mijn huisje is weer spic & span en ik ga wat viooltje knippen voor in klein oud melkkannetje voor op tafel.
zal wel een van de laatste toefjes zijn wanneer ik de bakken bekijk,ze krijgen toch 'n opdonder door temperaturen boven 30 graden.

Geniet van jullie heerlijke plek in de natuur en alvast een heel fijn weekeind gewenst!!!
Ger☺☺

Cilia zei

Hoi Ger,

Na jaren is het hier nog altijd genieten van de overweldigende natuur rondom. Natuurlijk kleven er ook wel wat nadelen aan om hier te verpozen. Eén van de nadelen is : dat het hier moeilijk verpozen is voor mensen die slecht ter been zijn... het is hier niet echt toegankelijk voor rolstoelen o.d. Allemaal trapjes en bijna niets is vlak. Ook in huis zijn er allemaal niveau-verschillen.
Ook weet ik niet of het hier geschikt is voor later, als WIJ groot en OUD zijn ;-) Vandaar dat we nu al proberen om hier veel en regelmatig te zijn, want wachten totdat we met pensioen zijn is niet echt een optie. Sowieso weten we niet wanneer we met pensioen kunnen, wie weet pas als we krakkemikkig zijn en echt niets meer kunnen.

Wat toch een ontzettend lieve dochter heb jij, heerlijk dat dat zo kan.

Hier bij ons in de 'groente'tuin staat het vol met viooltjes in allerlei kleurschakeringen. Ik heb er ooit een paar neer gezet, deze hebben zich enorm uitgebreid. Kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om ze er weg te halen, helaas moeten sommige toch wijken voor de groenten.

Jij ook een fijn weekend toegewenst en lieve groetjes, Cilia

P.s. Ik heb net weer de vazen gevuld met verse brem, Henk komt vanavond weer thuis (hij is afgelopen week naar Nederland geweest)... staat altijd gezellig :-)