Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 26 april 2017

De laatste loodjes...


Nog enkele dagen en dan vertrekken we weer voor LANGE tijd.

Uiteraard heb ik er alweer veel zin in, maar toch merk ik aan mijzelf dat ik niet echt geschikt ben als tweede huis bezitter. Altijd weer moeite met het afscheid nemen.
Diep van binnen ben ik eerlijk gezegd ook super saai, een ware huismus die absoluut niet van verandering houdt ;-) De wereld rondtrekken is aan mij totaal niet besteed, telkens weer dat vervelende afscheid nemen.

Het is zelfs van dien aard dat ik haast wel een traantje kan plengen bij het afscheid nemen van onze auto. Morgen gaat hij weg... waarschijnlijk naar de schroothoop. Vele honderden duizenden kilometers heeft hij ons overal heen gebracht, teller staat ondertussen dik over de 550.000 km. Echt mooi of speciaal heb ik hem nooit gevonden, gewoon een doodordinaire middenmoter. Maar rijden deed hij als de beste en ... na lang wikken en wegen komt er weer zo'n doodordinaire middenmoter, ietsje jonger en aanzienlijk minder kilometertjes op de teller, beetje doffer van kleur... maar dat zijn wij in de loop der jaren ondertussen ook ;-)

Och, nog zoiets sneu's... de tuin hier. De lelietjes van dalen staan op het uitkomen, zo ook de hele vele wilde hyacinten en allerlei andere bloemen die, ondanks slecht onderhoud, het telkens weer presteren om terug te komen... ik zal ze niet zien bloeien, snotter snuif. De beukenhagen die voorzichtigjes aan beginnen blad te krijgen, pfff zwaar.
Tja... ook hier begint het voorjaar, een mooie tijd en wij, wij gaan weg.

Onze kleine Mitsie is gecremeerd, haar as staat nu hier in huis en gaat met ons mee, te samen met de as van onze Robbie (onze vorige hond), naar Frankrijk. Het is de bedoeling dat wij ze in Frankrijk samen gaan uitstrooien, maar wie weet gaan ze in de herfst weer mee terug naar Nederland.


Nog BEDANKT voor alle lieve reactie's op het overlijden van Mitsie, hier op de blog, via de mail, via kaartjes en persoonlijk.


De laatste loodjes : veel poetsen, boenen en wassen, pakken, een trekhaak onder de auto maken, de laatste boodschapjes, etc. etc.

EN DAN...

Denken we dat we zaterdag of zondag vertrekken...

OP NAAR LE PRE BONNET






2 opmerkingen:

Arno zei

Hoi,
Zo jullie gaan alweer grote vakantie houden.
Heerlijk zo lang daar.
Mitchi is overleden las ik groot verlies voor jullie sterkte.
Ik zie jullie daar wel weer wanneer geen idee.
Groetjes Arno en Pamela

Cilia zei

Hoi Arno en Pamela,

JA... HALF JAAR VAKANTIE ;-) Was het maar zo, 'gewoon' werken. Wel lekker lang hier, hebben we al erg veel zin in.

Moet nog wel wennen zo zonder Mitsie hier.

Nou tot ?????
Lieve groetjes van ons beiden, Henk en Cilia