Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 30 september 2016

Week 18... 2016


Week 18 zit er al bijna op, een week waarin onze bron weer leeg stond vanwege aanhoudende droogte, een week waarin we weer veel buiten waren, een week waarin bijna een reiger op mijn hoofd belandde, een week waarin we een ongewilde bezoeker in de tuin hadden, een week...


De ongewenste bezoeker in onze tuin, ssssslang... brrr...


Daar waren we niet echt blij mee, eerlijk gezegd helemaal niet.


Onze Vidor stond plots ergens tegen te blaffen, even kijken en toen zagen wij de slang. Het kopje thee, die we net heerlijk in het zonnetje zaten te drinken, smaakte plots niet meer. De honden gelijk naar binnen gebracht, om vervolgens de slang te verwijderen.
Brrr... daarna toch even met een vreemd gevoel door de tuin gelopen. Natuurlijk weten we dat er slangen voorkomen, ook op ons terrein, maar als je ze dan ziet voelt het toch net even anders ;-(
Achteraf, na wat gezoek op internet, denk ik dat het een ringslang is, een vrij ongevaarlijke slang. Tja... hoe dan ook, als niet slangenkenner zag het er toch best aardig eng uit ;-)

Even heel iets anders.
Eergisteren liepen we met ons allen door het bos, de honden en wij. Vidor en Mila voorop, Henk daar achter en helemaal achteraan kwam ik samen met onze Mitsie aan gesjokt. Plots hoorde ik wat lawaai in een boom, niets vreemds...gebeurt wel vaker. Toch gelijk maar even naar boven kijken, zie ik wat vaags, tussen het dichte gebladerte in het donkere bos, naar beneden vallen. Mijn eerste gedachte was dat het een buizerd was die achter een prooi aan zat. Dus KIJKEN... Veel gefladder en lawaai, spannend. Plots, voordat ik er erg in had, kwam er een kleine reiger uit de boom vallen, vlak naast mij. Het had niet veel gescheeld of ik had hem op mijn hoofd gehad. De reiger schudde zijn veren wat op en liep daarna over het zandpad weg. Hoe en wat verder met de reiger kon ik niet zien, omdat Vidor en Mila nog niets in de gaten hadden en ik dit ook graag zo wou houden. Helaas geen foto...


Wel even een foto van vele mooie kalebassen uit de tuin...


Tot slot, als afsluiting van week 18, een foto van een paaltje met hoedje ;-)


FIJN WEEKEND

Klein P.Sje : Even weer voor controle met Mila naar de dierenkliniek geweest. Ziet er momenteel allemaal goed uit, nog een klein weekje de vervelende kap op en oogdruppels.


6 opmerkingen:

yvonne zei

ha Cilia, nou dat waren toch wel roerige 17 weken voor jullie! Fijn dat alles weer een beetje rustiger is maar ja dan moet je natuurlijk geen slangen tegenkomen en reigers op je pet krijgen! Hoewel slangen toch wel heel mooi zijn om naar te kijken, maar toch liever niet in your backyard . . . liefs van mij

michel zei

Hoi, dat was een flinke knaap zo te zien maar als ik kijk naar de ogen was het een couleuvre oftewel niet giftig. Maar de 1e reactie was vast anders. De dieren houden jullie mooie bezig zo, verder alles goed daar met jullie? Jullie blijven nog een paar weken? Wij hopen 14 of 15 okt af te kunnen reizen.
Goed weekend ,
Michel

Cilia zei

Hoi Yvonne, ja dat waren best wel roerige weken. Had me het allemaal wel een beetje anders voorgesteld. Maar goed we komen er wel en gelukkig blijft Mila onder alles nog steeds vrolijk. Een dikke boef (vreet van alles uit ;-)) en een echt doorzettertje, dat is in dit geval maar goed ook. Ach en hoe je het ook bekijkt, we hebben er wel een fijn huisgenootje bij gekregen deze zomer... ik zou haar niet meer willen missen.
Met haar kap gaat nu een stuk gemakkelijker, je merkt gewoon dat ze iets ouder is... bijna 6 maanden en dik 18 kilo weegt ze nu. Over een dag of 5 mag de kap af, kunnen we weer gezellig knuffen ;-)

Brrr... ik ben absoluut geen fan van slangen, zelfs hazelwormen vind ik al eng. Vind ze ook niet echt mooi om te zien, doe mij maar reigers, hahaha.

Fijn weekend en lieve groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Michel,
Ja, achteraf denk ik ook dat het een couleuvre was, maar dat hadden wij eerst niet in de gaten. Zodoende schrokken we er ook behoorlijk van. Pas toen ik de foto's, die ik gemaakt heb, zag kwamen we er achter via googlen dat het waarschijnlijk een couleuvre was.
Hier gaat verder alles prima, beetje druk met zo'n jonge hond die nog van alles leren moet en van alles uitvreet. Eventjes weer wennen voor ons, hahaha...
Ik weet nog niet precies hoe lang we hier nog blijven, maar vast nog wel een tijdje.
Ha fijn, dus over een weekje of twee gaan jullie alweer. Dan wens ik jullie alvast een hele goede reis en wie weet zien we jullie nog wel.
Fijn weekend en lieve groetjes voor jullie allen, Cilia

Arno zei

Jeetje nog nooit gezien bij ons huis.
De buurman heeft me er wel voor gewaarschuwd dat ze er zijn als ik door het hooge gras loopt.
Dat doe ik maar niet meer.
Goed weekend.

Cilia zei

Hoi Arno, eng hè, zat in het gras vlakbij ons stroompje ;-) Wij lopen hier soms ook gewoon met blote voeten door het hoge gras, zijn er ook al voor gewaarschuwd.
Achteraf blijkt dat bovenstaande slang niet gevaarlijk is, maar blijkbaar komen er ook wel adders voor... brrr.
Fijne zondag en vriendelijke groetjes, Cilia