Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 1 mei 2016

Ze blijven leuk...



Ze blijven leuk... de bomen in het mooie beukenlaantje 'L'allée des géants de La Bletterie'.

Afgelopen vrijdag was het hier prachtig mooi t-shirtjes weer. Van dat weer wat uitnodigt om lekker veel buiten te verpozen. Dat hebben we uiteraard ook gedaan en daarna de zonnige dag afgesloten met een mooie lange wandeling.


De lucht was laat op de middag nog stralend blauw.


Tijdens de lange wandeling, onze Mitsie was uiteraard ook mee, kwamen we erg veel herten tegen.


Het beukenlaantje is eigenlijks maar een klein pad, in het bos, met van die mooie oude beuken... voordat je er op verdacht bent ben je er al door. Desondanks mooi om te zien hoe er uit die oude stronken weer volwaardige bomen groeien...



Zaterdag was het gebeurt met het mooie weer, bijna de gehele dag regen en de temperatuur was een flink stuk gedaald. Zo'n dag om binnen te zitten, wat we ook overwegend gedaan hebben.
Heerlijke cake gebakken om met terugwerkende kracht de verjaardag van onze zoon te vieren, die er weer een jaartje bij op heeft zitten sinds vrijdag.

Vanmorgen, bij het opstaan, was het helemaal bar en boos gesteld met het weer. Er lag een klein dun laagje sneeuw... ondertussen alweer verdwenen.
Maak me lichte zorgen om mijn kleine jonge net opkomende pas gepote plantjes, of ze dit wel gaan overleven.
Gelukkig is ons beloofd dat de temperatuur in de lift zit en dat de dikke wintertruien in de kast kunnen... nog even een dag afzien ;-(

FIJNE ZONDAG

vanuit

LE PRE BONNET


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

De foto's van het heksenlaantje zijn en blijven mooi en betoverend.
Ging nog even terug naar de blogpost van maandag 16 juni 2014 om de serie foto's van die bomen te bekijken.
Ging op op zoek naar hoe het komt dat die bomen zulke vormen aangenomen hebben.
Moest het even vertalen uit het Frans en dan wordt het een ''beetje krom''(de vertaling net als de bomen; -)maar als ik het goed begrijp komt het door de manier van hout snoei, het hout werd gebruikt voor het stoken ovens van glasblazers in omgeving lang geleden.

Het weer is wisselvallig maar we weten uit ervaring dat na Ijsheiligen 15 mei het weer stabieler en warmer zal worden.
Hier in het Eindhovense was het vandaag 19 graden,maar net vielen de eerste spetters al weer.

Goede nacht en morgen vroeg met zon buiten aan je bak kwark en koffie.

Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik had al een hele reactie klaar, druk op publiceren... weg reactie. Mijn dongel tegoed was op, zodoende moest ik eerst opnieuw opwaarderen, pfff.

Zo af en toe gaan we daar in de buurt bij het heksenlaantje lopen en... als ik dan toevallig mijn fototoestel bij me heb kan ik het niet laten om opnieuw foto's te maken. Ziet er ook zo leuk uit, al is het maar een bescheiden laantje.

Hahaha... ja, die vertaalprogramma's laten vaak nogal wat te wensen over. Soms komen er de meest vreemde vertalingen tevoorschijn. Maar... gelukkig heb je het volgens mij wel goed begrepen :-)

Ha... dus over twee weken wordt het weer wat stabieler, geen sneeuw meer.
Over twee weken zijn wij hier niet, vandaar dat ik vandaag alvast veel zaad gezaaid heb... willen we er in de zomer nog van kunnen genieten.
De voorspelling is dat het wat warmer gaat worden. Vandaag was het al redelijk, geen 19 graden, maar prima vol te houden.

Bakje kwark met INHOUD ;-)

Voor jou ook een goede nachtrust gewenst en heel veel liefs,
Cilia