Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 11 maart 2016

Soms, heel soms...


Soms heb je zo van die dagen... van die dagen dat je beter op je bed kan blijven, van die dagen dat alles lijkt tegen te zitten.
Maar... ik ben niet op mijn bed blijven liggen en heb alles lijdzaam ondergaan.




De wasdroger

Vanmorgen in alle vroegte, nou ja... voor mijn doen, de was draaien... om vervolgens de was in de wasdroger te doen. Gelijk de wasmachine weer volgepropt met nieuwe was, terwijl er nog wel een machientje of twee lagen te wachten.
Altijd fijn om even voor vertrek nog alles te wassen, de 'normale' was, maar ook al het beddengoed, kleden, kussenhoezen, kleden en kussens van de honden/katten e.d.
In het verleden, voordat we de wasdroger hadden, was ik al ver van tevoren met de was bezig. Een wasdroger vonden wij een onzinnige overbodige luxe-artikel... totdat mijn vader overleed. Geen van mijn beide zusjes had er belang bij, dus was het of naar de stort of de droger zelf meenemen.
Uiteindelijk hebben wij hem maar mee genomen en... alles went, zelfs een wasdroger.
Wasje draaien, in de droger en huppakee... lekker zacht en droog in de kast. Vooral net voor vertrek naar Frankrijk, of zomers als Henk de was meeneemt naar Nederland, of als we net terug zijn uit Frankrijk... IDEAAL.

Zo niet vanmorgen, de droger is kapot ;-(

Centrale verwarming gelijk wat hoger gezet en de gehele dag bezig met de was op de cv's leggen en draaien. Morgen nog een wasje... pfff.

Dat wordt, als we weer in Nederland zijn, gelijk achter een nieuwe droger aan ;-)


Sexy tanga slipje

Onze Mitsie is momenteel loops... we hebben gelijk van de dierenarts, waar we vorige week nog even met haar voor controle geweest zijn, een antibiotica kuur meegekregen. Deze krijgt zij uit voorzorg omdat zij vorige zomer een baarmoederontsteking had. De baarmoeder zou eigenlijk verwijderd moeten worden, maar gezien de omstandigheden (carcinoom) gaan we haar dat niet meer aan doen.
Als onze Mitsie loops is draagt zij 's nachts altijd een leuk tanga slipje met een lapje erin voor het bloeden.
Vanmorgen tijdens de ochtendwandeling met de honden zag ik plots dat ik, door al het gedoe met de was, iets compleet over het hoofd gezien had... namelijk, dat onze Mitsie haar tanga slip nog aan had. Ze zou net eventjes gaan zitten, geplast had ze al ;-(


Wormkuur

De honden en de katten moesten allen nog even een wormkuur (pasta) hebben. Eerst de katten, dat ging vrij redelijk... beetje bebloed van het krabben, maar och het zat erin. Mitsie gaf ook geen probleem, niet dat ze ervan genoot... maar ze stribbelde maar een klein beetje tegen. Daarna kwam onze grote jongen Vidor, het rommeltje zat nog maar net in zijn bek toen hij wist te ontsnappen. Hij schudde een paar keer flink met zijn kop en... overal zaten witte spetters troep. Echt alles zat eronder, de vloer, de muur, stoelen, kast, kleed, kussens... Een gepoets van jewelste om alles weer schoon te krijgen.

Volgende keer weer tabletten.


Zaagsel

Denk je dat je alles gehad hebt... even een kop koffie ter ontspanning. Komt plots onze Morris de keuken binnen, onder het zaagsel. Henk heeft boven een fijne werkplek waar hij bezig geweest is om hout te schaven... mooie houten beukenplankjes. Het zaagsel ligt daar nog, een mooie berg zaagsel... alleen was hij vergeten de deur daar dicht te doen. En twee van onze katten, Morris en Bullie vonden het zaagsel blijkbaar ook ERG mooi om even lekker in te rollen... Bulletje lag op een stoel in de kamer te slapen, onder het zaagsel.
Overal, waar de katten kunnen komen, lag zaagsel in het huis... trap, kamer, keuken, hal, schuur... pfff...



Morris, 1 van de 2 boosdoeners...


JOEPIE...

We gaan weer naar Frankrijk

Ik heb er alweer veel zin in...

Alvast een heel fijn weekend gewenst
en wie weet
tot de volgende blog
vanuit
Le Pre Bonnet


6 opmerkingen:

Yvonne zei

Ha Cilia, dat zul je net zien hè met zo'n wasdroger . . . Maar jee wat een leuke foto van dat poezenhoofdje! Die ogen die met zoveel wijsheid lijken te denken 'mens waar maak je je druk om'! Maar goed, dat kan zo'n poes wel denken die heeft geen zorgen of z'n tangaslipje wel droog is voor hij weggaat!
Nou, heel veel plezier, goeie reis en tot het volgende episteltje!
liefs van mij

Anoniem zei

Heerlijk geniet ervan in Frankrijk. En die wasdroger je hebt zo een nieuwe. De poezen en honden zijn in ieder geval voorlopig wormvrij. Groetjes Laura

Cilia zei

Hoi Yvonne, WAARDELOOS dat de wasdroger het net nu vertikte om te te draaien... maar : de was is droog, zit al in de tas, zelfs al in de auto ;-)
Morris zit mij verbolgen te observeren, omdat ik hem in zijn slaap stoorde met mijn camera... ook omdat ik hem even daarvoor uitgeklopt had als een kleedje ;-)
Een heel fijn weekend gewenst en lieve groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Laura,
Heb de was uiteindelijk toch droog gekregen, over een paar weken achter een nieuwe aan.
We hebben er alweer veel zin in om die kant op te gaan, een fijn voorjaarsgevoel :-)
Ik zag dat jullie ook alweer geweest zijn. Wie weet zien we jullie t.z.t. weer een keer in de Montagne Bourbonnaise.

Lieve groetjes, ook aan Rian en de rest van de familie, van ons beiden,
Henk en Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,
Volgens mij zijn jullie al weer(ja weer;-)) op de plaats van bestemming aangekomen en ben je de trubbels die eraan vooraf gingen snel weer vergeten.....
Tja, wanneer er iets mis gaat kan je er op wachten zeg ik altijd, volgt de rest vanzelf,balen.

Fijne weken in Frankrijk en ik lees je denk ik wel weer wanneer je uitgepakt bent.

Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,
Jaaaaa... we zitten alweer op ons plekje in Frankrijk. Helemaal geïnstalleerd, gegeten en daarnet de laptop opgewaardeerd... zodat we weer voorzien zijn van Internet. Wat een luxe hè! En al dat gepoets en de andere trubbels liggen alweer VER achter ons ;-)
Kan me al verheugen op het wakker worden morgen, kunnen we de tuin bewonderen (of er alweer veel narcissen staan)... kwamen in het donker hier aan, vandaar.

Voor jou ook een hele fijne zondag gewenst en lieve groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia