Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 8 januari 2016

Familie Luilak...


Weet je waar ik hier soms ERG lui van word! Van het zitten voor de...


Warme houtkachel.

Dat begint vaak 's morgens al. Tegen de tijd dat ik van mijn bed af kom staat de houtkachel vaak al heerlijk te branden.
Ik maak me een kop koffie, vul een kom met kwark (+lekkere inhoud) en nestel me vervolgens op een luie stoel voor de houtkachel. Puzzelboekje erbij, leesbrilletje op en genieten maar.
Af en toe denkend aan de koude badkamer, daar waar ik toch echt eventjes heen moet om me wat op te kalefateren, nestel ik me nog wat dieper in mijn luie stoel.
Het is dat ik er haast doorzit plekken van krijg maar anders... had ik jullie alleen maar een foto kunnen tonen van de houtkachel ;-)
Als ze me dan bij thuiskomst in Nederland gevraagd hadden hoe het in Frankrijk was, had ik geantwoord : De houtkachel brandde heerlijk.

Trouwens, niet alleen ik word hier lui van de houtkachel... OOK de honden en de katten. De kussens, die voor de houtkachel liggen, zijn doorgaans altijd bezet. En... er staat nog een tweede luie stoel... rarara wie daar vaak op zit te luieren ;-)

Een fijn weekend gewenst van familie LUILAK.

Geen opmerkingen: