Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 13 oktober 2015

2015... week 19


Oogsten, vuursalamanders en nog steeds aardig buitenweer ;-)


Uitgebloeide zonnebloemen, erg mooi om te zien.

Veel zonnebloempitten, zo ook veel zaad van andere bloemen verzamel ik... in de hoop dat er volgend jaar weer nieuwe bloemen uit groeien.


We komen momenteel weer veel vuursalamanders tegen.

Vaak als we wat hout, in de tuin, verplaatsen komen ze tevoorschijn.


Nog steeds bloemen uit de tuin in de vazen.
Zo ook nog steeds oogsten uit de 'moestuin', zoals tomaatjes, courgettes, uien en ah... niet te vergeten BASILICUM. Een heerlijke kruid, die we heel lang kunnen oogsten.

In week 19 heb ik HEEL VEEL foto's van paddenstoelen gemaakt. Ik zat een beetje te dubben welke foto's ik hier zou plaatsen. Helaas kon ik geen keuze maken, zodoende dacht ik bij mijzelf...


Dan maar HEEL VEEL paddenstoelen op één foto...

We zitten nu alweer in week 20.

Een week waarin de oleander naar binnen gaat, zo ook wat andere potplanten.
Veel tuinmeubilair gaat naar binnen.
De dahliabollen gaan ook uit de grond, eigenlijks wel jammer want er zitten nog steeds knoppen in.
Langzaam aan gaan we de boedel hier wat winter klaar maken.
Langzaam aan bereiden we ons voor op de terugreis naar Nederland.

Maar eerst nog even verder genieten hier :-)



Geen opmerkingen: