Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 8 juli 2015

'Canicule' overleefd...


Hèhè... dat was nog even een dagje zweten, maar als het goed is dan wordt het morgen ietwat koeler.
Niet dat het koud wordt, graadje of 23 wat al snel weer op gaat lopen naar de 28 of zo... Dat is heel wat anders dan 35 graden.

Tijdens die warme dagen had ik het keukenraam boven de afwasbak vaak open staan, zodat het lekker een beetje door kon waaien. Aan die kant van het huis hebben we bijna geen zon, het raam ligt op het noorden en er staan veel bomen en struiken.

Vroeger zaten er aan die kant van het huis helemaal geen ramen, ons woonkeukentje was destijds het enige woonvertrek, met boven één kamer... de keuken was een erg donkere kamer met maar één raam aan de voorkant. Ik zou erg graag even 100 jaar terug willen kijken, hoe de mensen hier destijds woonden. Zo ook om even te zien hoe ze destijds dit huis bouwden. HELAAS, waarschijnlijk komen we daar nooit achter.

Doordat het zo lekker koel is daar bij het raam boven de wasbak, gaat onze Morris daar met regelmaat liggen...


Met een scheel oogje houdt hij mij in de gaten tijdens de afwas en tijdens het brood smeren...

Tijdens die warme dagen zijn vele vlinderstruiken gaan bloeien... eventjes een paar foto's, omdat ze altijd zo mooi zijn. Ook zag ik plots dat we 3 verschillende kleuren hebben... dus 3 foto's.

KOMEN ZE...


~~~~~~~~~~~~

~

~~~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~~~~

Vele 'keuken'stoelen die wij hebben, hebben rieten zittingen.


Waaronder bovenstaande... die momenteel buiten op het terras staat.

Nou wil het geval dat wij drie katten hebben, die het alle drie best wel even prettig vinden om hun nagels te scherpen op de rietmat... WIJ MINDER.
Zodoende heb ik op bijna alle stoelen wel een kussentje, zit prettig en de rietmatten worden niet als krabpaal gebruikt.
Helaas hebben we niet genoeg leuke kleine kussentjes voor alle stoelen, zodat bovenstaande zonder kussen buiten stond. Gelijk raak... krab krab krab.
Aangezien ik nog stof van mijn oude winterjas over had, heb ik een lapje voor deze stoel gemaakt...


De jas was een 'houtje touwtje' jas. De 'houwtje touwtjes' heb ik op het lapje genaaid, zodat deze blijft liggen. ZEER CREA, al zeg ik het zelf ;-)

Deze blog eindig ik met een foto van de rode zonnehoedjes...


Die plotsklaps begonnen te bloeien. We wisten, begin van de zomer, niet eens meer dat we ze nog hadden.

Vaak zet ik de bloemen die ik in potten heb, na de zomer in de volle grond. Sommige komen dan terug en verscheidene zien we nooit meer terug. Zo dus dit jaar wel de rode zonnehoedjes, die vorig jaar in potten stonden mooi te wezen :-)


Geen opmerkingen: