Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 12 juni 2015

Inktviszwam enzo...


's Morgens, na het wakker worden, kop koffie en bakje kwark, doe ik vaak de ochtendinspectie. Kijken of het bloemzaad al op komt, kijken hoe het er met de groentetuin voor staat... gewoon even een wandelingetje door de tuin.

En aha, wat zie ik daar...


Eén dikke rode aardbei... en dit keer ben ik eerder als Vidor, die ook dol op aardbeien is.


Samen met Henk smullen van die éne dikke rode aardbei, ieders de helft, op een klein stukje stokbrood onder de parasol.

Tja... om nou te zeggen dat we er echt zat van werden... maar vooruit... lekker was ie wel.

Henk na de enorme maaltijd weer aan het werk en ik verder met mijn rondje tuin.
Overal om mij heen zoemde het van de bijtjes, hommels, kolibrievlinders en hele vele andere insekten, waaronder...


Bovenstaand klein gevalletje. Geen flauw idee wat het is, het lijkt wel een mini hommeltje of een mini kolibrievlindertje. Maakt niet uit, leuk zijn ze wel om te zien.


Tussentijds even genieten van ons huis zo tussen al het groen om vervolgens...


De overheerlijke geuren van de vele bloeiende vlieren op te snuiven.

Enkele metertjes verder, ik verkeer nog in een roes van al die heerlijke geuren, word ik ruw uit mijn gelukzalig gevoel gehaald...

Een kadaverluchtje... Jawel... een enorme stank plotsklaps...


En jawel hoor, daar zag ik de boosdoener... een vreselijke stinkende inktviszwam.
Ze zien er best erg leuk uit, maar stinken... PFFF... daar kunnen wij zelfs niet tegenaan ;-)

Snel weer verder...

Ha...


Alweer een voor mij onbekend insektje in de bloemen.


Na de wandeling snel weer onder het parasolletje, want het was weer een warme dag.

Voor de komende dagen zien de weersvoorspellingen er niet erg vrolijk uit, veel regen en onweer, grommel de bommel ENG... brrr... ik hou niet van onweer en al helemaal niet van onweer in de bergen... we zullen zien. Zag trouwens dat het in Nederland, vooral in het NOORDEN, wel erg mooi gaat worden.
Ik zou zo zeggen : GENIET ervan en alvast een heel fijn weekend.



Geen opmerkingen: