Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 24 juni 2015

2015... week 3


Week 3 ligt ondertussen alweer ver achter ons.

Een week dat Henk naar Nederland was en ik hier, voor het eerst dit jaar, weer alleen met de beestenboel zat.
Altijd wel even wennen, vooral de stilte... die dan nog meer merkbaar is.
Geen geluiden van auto's, mensen e.d., alleen geluiden uit de natuur... wat soms ook best veel lawaai geeft.
Zo ook 's nachts, als ik voor het naar bed gaan nog even in de deuropening sta... MUISSTIL op een enkele schelle krijs van een of andere vogel na en compleet donker... geen straatverlichting, alleen maar licht van de maan als het een heldere nacht is.
Alleen wandelen met de honden, nou doe ik dat ook als Henk er is... maar dat is toch net even anders.

Dagelijks... koeien kijken ;-)


Nou ja... dit is een stier...


Ze staan nu wat dichter bij ons huis op een weiland. LEUK...


Al kunnen wij nu even geen rondwandeling door het voormalige koeienbos maken.
EN... al helemaal niet in een rood shirt ;-)

Ook loop ik regelmatig even de andere kant op. Waar, niet ver bij ons huis vandaan, middenin het bos een kruis staat.


Bij dat kruis stoppen we altijd even...


Om Maria, die achter het glas staat, gedag te zeggen...

Geen van beiden zijn we gelovig... nou ja... laat ik het zo zeggen : niet met de bijbel groot gebracht.
We geloven wel... in onszelf... althans... meestal wel.


Dus... eigenlijks hebben we niets met Maria. Maar ze staat er zo alleen, ziet er zo lief en schattig uit, dat wij haar altijd even vriendelijk begroeten.
We zijn zelfs van plan om te zijner tijd even die kant op te gaan met wat stopverf, zodat Maria niet uit haar nisje valt :-) Zou toch sneu zijn...

Tja... en ondertussen zit week 3 er al lang weer op en is Henk al lang weer thuis en zitten we al haast halverwege week 4.
Nog steeds erg mooi weer hier, al was er vandaag (dinsdag) wel een klein dipje... slechts een graadje of 20 ;-) Gelukkig belooft het morgen weer een STRALENDE dag te worden... we zullen zien.

3 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Altijd even wennen he als iedereen weg is. Ik houd daar ook niet van.logeetje vragen als hij weg is? Ja nu gaat het echt zomer worden hoor, in ieder geval de komende 2 weken. Veel plezier,
Groeten Janny

Rozen van papier zei

Altijd even wennen he als iedereen weg is. Ik houd daar ook niet van.logeetje vragen als hij weg is? Ja nu gaat het echt zomer worden hoor, in ieder geval de komende 2 weken. Veel plezier,
Groeten Janny

Cilia zei

Hoi Janny,

Op zich vind ik het vaak wel weer een uitdaging om me hier even alleen te redden... maar het is altijd wel wennen, vooral die stilte. In Nederland, in het dorp waar wij wonen, heb ik daar helemaal geen erg in.
Vandaag was het al een stralende dag, geen wolkje aan de lucht. Eigenlijks was het sowieso de afgelopen weken overwegend erg mooi weer.

Hele vriendelijke zomerse groetjes, Cilia