Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 8 april 2015

Nieuwe oude 'side-table'...


Vorige week had ik een bod, op marktplaats, gedaan... op een in mijn ogen leuke lage kast.
Gelijk bericht dat we de kast konden ophalen voor het bod.

Komen we daar, afgelopen zaterdag, staat de kast in een oude schuur. Een hele leuke antieke kast voor weinig geld, maar... veel groter als dat ik verwacht had. Te groot voor de plek waarvoor hij bedoelt was, het terras onder ons afdakje.
Zie ik plots, verscholen onder wat blikken verf en ander spul, een leuke 'side-table' staan.
Voorzichtig informeer ik of ze die misschien verkopen willen. Tja... dat wist de jonge man niet, moest hij even zijn vriendin bellen.
Na veel nee's en tja's vroeg zij wat wij ervoor over hadden. Geen flauw idee, zodoende de bal teruggekaatst door te vragen wat zij ervoor hebben wilde.
Denk, denk, denk... 20 euro misschien? Zei zij vragend. Als niet handelaar zei ik : Oké. Niet dingen of dergelijke, hahaha...



Het is een loodzware tafel, ik heb geen idee wat voor soort hout het is.
Het is van dat hout waar zelfs geen houtworm het voor elkaar krijgt om erin te kruipen en waar je bijna geen spijker in kunt slaan ;-)


Handelen kunnen wij geen van beiden. Maar... ik ben super blij met de tafel en... och... dan is 20 euro's niet te duur.


10 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Voor zo'n prijsje zou ik zelfs niet handelen;-)
en dat ging mij in het verleden altijd goed af.
Je hebt echt een mooie solide tafel aan de haak geslagen,zoals jij het hout beschrijft doet het mij denken aan de soort azobe dat in water zinkt.
Wij hadden jaren geleden in de serre vensterbanken van dat hout,later werden ze vervangen voor oude rode plavuizen.
Heb wel enkele stukken bewaard en die liggen al meer dan 30 jaar buiten als tafelblad op oud gietijzeren onderstel van naaimachine.

Dit is nou echt zo'n tafel waar je met je vuist op kan slaan zonder brokken te maken........of het moet je vuist zijn;-)

Zie stoere tafel in gedachte al onder het afdak staan met flinke bos dahlia's in kan.

(knie, volgende week maandag gesprek met chirurg die mij gaat opereren en dan zal ik vast ook horen wanneer)
Alvast bedankt voor je lieve woorden van sterkte!!!!

Lieve groet,Ger

http://nl.wikipedia.org/wiki/Azob%C3%A9


Anoniem zei

Wat een prachtige tafel Cilia!
Het maakt niet uit waar je die neer staat want die zal overal wel blijven pronken. Het zonnetje gaat weer heerlijk schijnen vandaag. Ga er maar lekker van genieten.
lieve groet van Petra B.

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik heb even op het Net gekeken, het doet wel denken aan azobe... veel overeenkomsten. Op de foto's, die ik geplaatst heb, komt de mooie houtstructuur niet zo over... in het echt ziet het er erg mooi uit. Ik denk trouwens wel dat het een hele oude tafel is.

Hahaha... jij bent wel voorbarig met de dahlia's. Over een paar weekjes eerst zien of ze wel opkomen :-)

Ik hoop dat je snel aan de beurt bent met de operatie, des te eerder heb je het achter de rug.
Tja... de mens is nog lang niet volmaakt hè! Maar het gaat vast allemaal goed komen, ze kunnen tegenwoordig heel wat :-)

Lieve zonnige groet, Cilia

Cilia zei

Hoi Petra,

Ik vind het zelf ook een erg leuke tafel, staat hier onder de spiegel in de hal ook erg mooi. Maar... de tafel gaat mee naar Frankrijk :-)

De zon is hier net, tijdens mijn wandeling met de honden, doorgebroken. Het was eerst behoorlijk mistig.

Jij ook een fijne zonnige dag toegewenst en vriendelijke groetjes, Cilia

Yvonne zei

ha Cilia, nou ja poging2 . . . Wat een leuke tafel zeg en ik vind je wel een bofkont hoor, voor zo weinig eurietjes! Nog even over je paasfoto, ik vind hem ontzettend leuk en origineel!
liefs van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne,

SOMS zit het wel eens wat mee in het leven ;-)

Aangezien we geen kippen meer hebben moest ik wel wat anders bedenken voor het Paasgebeuren.
Leuk hè! Een bloeiend katje... van de wilg.

Lieve groetjes, Cilia

Hent zei

20 euro is niks te veel toch?
Is het niet gewoon donker gebeitst eikenhout?

Cilia zei

Hoi Hent,

20 Euro kan best veel zijn, maar voor deze tafel had ik het wel over ;-)
Grappenmaker... NEE, het is GEEN gebeitst eikenhout. Had ik trouwens op zich ook geen probleem mee, ik vond het zo op het oog een leuk tafeltje en pas toen de koop al gesloten was en wij het tafeltje van het vele stof en spinnenwebben ontdaan hadden en hem naar de auto tilden... vroeg ik mij af wat het voor soort hout was.

Alvast een fijn weekend, Cilia

Yvonne zei

Ha Cilia, daar ben ik weer en wil nog even iets zeggen over een 'oude' foto's van je (augustus 2011). OHHHH die van die moeder relmuis met baby, wat een fantastische foto's! Kennelijk heb ik die destijds gemist maar ben wel effe ondersteboven van deze superplaatjes! ook Dick wist niet wattie zag dat je dit kon fotograferen!
lieve groetjes van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne,

Goh... wat vliegt de tijd hè! Alweer bijna 4 jaar geleden.
Ik heb net zelf nog even naar dat blogje gekeken. Wat lief hè! Die handjes zo om dat baby'tje heen. Helaas niet van die super foto's, wat scherpte betreft, ook al stond ik er vlak bij.
Ze bracht de baby's 1 voor 1 naar boven, een erg mooi gezicht. 14 September 2011 hadden we relmuis kleutertjes in de schuur ;-)
Fijn weekend en een lieve groet, Cilia