Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 9 januari 2015

Weg vlinderstruik...


Even een luchtig blogje zo voor het weekend aan, na al die ellende in Frankrijk.

Gelijk bij aankomst, afgelopen keer in Frankrijk, zagen wij al dat ze bezig geweest waren met het pad naar ons huis. De bermen wat opgeruimd en gemaaid. Er lag nog erg veel houtafval in de bermen en een enorme dikke boomstronk (deels op de weg) die wij zelf niet konden verwijderen. Dit lag er nog van november 2013, toen er tijdens de grote vroegtijdige sneeuwval heel veel bomen omgevallen waren.
Prachtig mooi dat het nu dan uiteindelijk toch wat opgeruimd is. Maar... aangekomen bij ons huis zagen wij dat ze daar ook bezig geweest waren.
Een paar jaar geleden hadden ze al eens een keer onze beukenhaag weg gehaald, een haag die net een beetje begon aan te slaan.



Dit keer vonden ze het blijkbaar nodig om onze prachtige grote vlinderstruik weg te halen. Een struik die al vele jaren als voedselvoorziening zorgde voor vele schitterende vlinders.


Gewoon stomweg ruig afgesneden. Ik vrees dat de vlinderstruik het niet overleefd.

Gelukkig hebben we her en der nog meerdere vlinderstruiken staan... maar beetje irritant is het wel.

Nou ja zeg... luchtig blogje? Ach... vergeleken bij alle ellende op deze aardbol is dit peanuts ;-)

Een goed WEEKEND...

2 opmerkingen:

Hent zei

Hoi Cilia,

Hent mooie aan een Vlinderstruik is dat je hem tot de grond toe kan wegsnoeien en dat hij dan, prachtig uit loopt. Dus ik geef je veel kans dat het goed komt.

Cilia zei

Hoi Hent,

Volgens mij kun je een vlinderstruik pas op het eind van de winter flink terugsnoeien i.v.m. de vorst.
Maar... wie weet komt hij terug. Ik hoop het, want ik vind het schitterende planten. Gelukkig hebben we er nog meer staan en ben ik van plan om er komend voorjaar nog enkele te poten :-)

Groetjes, Cilia