Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 28 december 2014

Jasses...


Het 'gewone' leven neemt weer zijn gang.

Daar was plotseling weer de vraag : "Wat eten we vanavond?"
Ik weet niet hoe dat jullie vergaat, maar hier is dat doorgaans een vrij lastig gebeuren... het bedenken van een maaltje. Vooral na van die schranspartijen van de afgelopen dagen. Het gekke is dat mijn buik wel gewoon weer gaat knorren.
Dus... hatsiekadee... op naar de winkel, een nieuwe lading inslaan.
Zitten we in de auto, ruik ik plots een vieze geur. Jasses... een hele lading onder mijn schoen. Had niet veel gescheeld of ik was zo door de winkel heen gestampt ;-)
Onze katten gaan momenteel vaak vlakbij huis zitten om hun behoefte te doen... lekker tussen de vele verdorde beukenblaadjes. Tja... en als je dan niet oppast dan... A BAH...

Ook het werk gaat weer gewoon verder.


Hout voor in de kachel zagen en kloven. Een telkens terugkerend gebeuren.
Voornamelijk beuken en eiken, wat na het kloven nog een tijd moet liggen. Een nieuwe houtvoorraad voor over ongeveer twee jaar.

De houtkachels zijn hier de enigste verwarmingsbronnen, die momenteel van 's morgens vroeg tot 's avonds laat branden en... daar gaat HEEL VEEL hout in.
Voor dagen dat het echt heel erg koud is hebben we er nog een petroleumkachel bij.

Er zijn al een paar sneeuwvlokjes gevallen... maar het stelt nog niet erg veel voor. Beetje hagel en van dat natte sneeuw.
Ik zag op het journaal dat er in Nederland op sommige plekken al een mooi pak sneeuw gevallen is.
Wie weet komt er hier ook nog een beetje...


Onze Mitsie kijkt er al naar uit...


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Je kan wel eens de pech hebben dat er iets op je pad komt wat niet over rozen gaat en wat geur betreft verre van dat, misschien dat het minder erg is omdat het van je eigen poezenbeesten is;-)
Denk dat Henk tijdens het kappen en kloven van het hout geen brandende kachel nodig heeft,maar zo in de avond na een poos buiten actief geweest te zijn,heeft hij wel het beste plekje bij de snorrende kachel verdiend en na gedane arbeid is het goed rusten........en wie weet krijg je er een gratis concert en doet hij in zijn slaap nog een heel bos om☺☺

Tja,de buitenlucht maakt hongerig en elke dag opnieuw is het dan ook weer de vraag wat eten we vandaag?

Wij waren niet in de buitenlucht maar deden het heel rustig aan na de drukke dagen, ik hoefden er deze keer niet lang over na te denken,had nog van allerlei groenten en verse kruiden in koelkast liggen die ik niet allemaal nodig had met kerst, alles ging grof gesneden in pan met hete bouillon,kneep het vlees beetje bij beetje uit rundersaucijzen ,liet alles even garen en strooiden er op laatste moment de bos fijn geknipte koriander overheen,mwah.....smaakte goed met stuk opgepept stokbrood.
De koelkasten beginnen aardig leeg te raken,morgen maar weer eens naar de winkel.

Slaap lekker en lieve groet,
Ger








Cilia zei

Hoi Ger,

Hahaha... ik kan je vertellen Ger, dat het totaal niet uitmaakt of het van onze eigen katten is of van een vreemde kat. Het is gewoon een erg vieze bedoening als er plots zo'n flodder onder je schoen zit.
Gelukkig hebben we nu twee heerlijke plekken voor de houtkachel, kan ik er ook bij zitten, Maar dat gezaag 's nachts dat tolereer ik niet... dan geef ik hem een por ;-)

Kan me levendig voorstellen dat jij nog allerlei lekkernijen over had. Hier niet, alles zo'n beetje opgegeten.
En weet je Ger, zo dadelijk ALWEER naar de winkel om een nieuwe voorraad in te slaan. Dat gaat maar door hè!

Hele lieve groetjes, Cilia