Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 3 oktober 2014

Héél véél hout...


Overal merk je aan dat het wat later in het jaar is.
Dagelijks moeten de houtkachels aan... want uiteraard hier niet gewoon de thermostaat van de cv een beetje omhoog draaien.

HOUT...




Dagelijks de houtvoorraden in huis aanvullen...




De mand vullen met aanmaakhoutjes...
Als de kachels dagelijks branden gaat er heel wat hout door.

Ook aan mijn neus kan ik vernemen dat de herfst begonnen is. Plots bij het opstaan vanmorgen begon hij te lekken.
Nu... een paar uur later al menig zakdoek gevuld.

Over enkele minuten stapt Henk in de auto, om deze kant op te komen.
Zo dadelijk een cake bakken, zodat we samen in het weekend van een zelf gebakken cake kunnen genieten.

Rest mij nog om  jullie een ...

HEEL FIJN WEEKEND

toe te wensen.


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Altijd wel gezellig zo'n houtkachel en het geeft hele andere warmte dan CV.
De drupneus zal bij het jaargetijde horen,vervelend maar het gaat altijd weer over.
Kunnen elkaar een handje geven wat dat betreft,loop ook al ruim een week te hoesten als oud paard,heb wattenhoofd en de vellen hangen aan m'n neus van het poetsen.
Nou sla ik gelukkig ook wel eens een paar jaartje over wat verkoudheid betreft dus mag eigenlijk niet klagen.
Probeer elke avond een flinke neut te pakken en vroeg het bed in te duiken, dat eerste lukt prima maar dat tweede minder;-)
Fijn dat Henk je weer gezelschap komt houden,ik las in een van je berichten dat jullie langer blijven,lijkt me wel heerlijk daar met al die bomen in de herfst die verkleuren.

Fijn en heel gezellig weekeind en beterschap met je drupneusje!!!!
Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik ben al een paar keer naar je blog geweest, in de hoop op vele mooie foto's van jullie najaarsvakantie. Helaas komen de foto's niet in zicht, waarschijnlijk ligt dat aan mijn ZEER trage dongel.
Over een paar weekjes ga ik de schade inhalen, door uitgebreid jou blog te bekijken( in Nederland). Kan er nu natuurlijk moeilijk bij zetten : dat het van die schitterende foto's zijn... al ben ik overtuigd dat dat wel het geval is ;-)
Tjemig, jij hebt het wel flink te pakken zeg! Daar is mijn loopneus niets bij...
Een houtkachel is zeer fijn, al zou het best prettig zijn om er cv naast te hebben (wat hier trouwens niet gaat gebeuren, hahaha...)

Mijn cake is gereed, Henk zat al in de eerste file ( volgens Henk hebben ze in Duitsland nu een feestdag)... op naar het weekend.

Jij ook een heel goed en fijn weekend gewenst en sterkte met je verkoudheid... PROOST ;-)

Lieve groetjes, Cilia