Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 11 september 2014

Een septemberochtend...






Vanmorgen dacht ik dat ik er al vroeg bij was... ik keek met een half oog uit het slaapkamerraam en zag nog geen zonnetje stralen.
Draaide me nogmaals om, maar helaas... ik kon niet meer terug in dromenland komen. Nogmaals draaien... NEE... wakker.
Zodoende uiteindelijk toch maar van mijn bed afgestapt.
Kom ik beneden, zie ik op de klok dat het al bijna half tien is.
Tja...

Gelukkig kwam de zon later wel weer door de ochtendnevel heen piepen en werd het alsnog een aller aardigste dag... wat betreft het weer.

Wat betreft het weer... verder zat het een beetje tegen... nou ja, een heel klein beetje ;-)

Het begon al met mijn eerste bak koffie. Ik ben nogal van de zoete... en wat schets mijn verbazing ? De suiker is OP... koffie zonder suiker, BAH BAH en nog eens BAH...

Nadat ik nog even heerlijk rondgehangen heb in mijn oude slobberbroek met verschoten shirt, dacht ik bij mijn eigen : KOM, laat ik mij eens even gaan douchen.
Schone kleren mee, de oude boven op de slaapkamer gelaten... als EVA naar de badkamer, douche aan. GRRRRR... koud water, wat ik ook deed het water bleef koud.
Rennen naar boven, oude slobberbroek met verschoten shirt weer aan. Even een belletje naar mijn hulp in nood (Henk), zaten de batterijen niet goed in de geiser.
Na veel gedoe kon ik mij uiteindelijk douchen.

Had ik vanmiddag al mijn moed verzameld om weer verder te gaan met het schoonmaken van de tomettes. Wil wat water pakken... komt er een heel klein miezerig straaltje uit de kraan.
Op naar de put, daar waar ons bronwater in komt.
Dat klinkt simpel... Op naar de put... maar dat is een behoorlijke pittige klim- en klauterpartij om daar te komen. De put staat namelijk een behoorlijk eind bij ons huis vandaan.
Daar aangekomen, deksel omhoog en jawel hoor... bijna leeg. Er druppelt gelukkig nog wel continu wat water in... dus ik heb goede hoop dat er morgen weer voldoende water in zit.

VOOR DE REST ALLES BEST ;-)

Nog even een foto voor de leuk...

De eerste druppel uit onze nieuwe regenpijp...


Hij doet het :-)



Geen opmerkingen: