Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 10 september 2014

Bah... FOUTJE...


Zoals ik al vermeld had zit ik hier momenteel in mijn uppie... uiteraard samen met de honden, de katten en allerlei andere beesten, zoals...



's Nachts is het hier soms een behoorlijk kabaal. Het geluid hierboven is nog zeer bescheiden, Soms wordt er enorm gekrijst.

Maar goed... daar wilde ik het nu even niet over hebben.
Ik wil het even over kleine klusjes hebben.
Als ik hier alleen zit voel ik vaak de drang om wat kleine klusjes te gaan doen. Van die klusjes die er vaak anders bij in schieten.
Zoals bijvoorbeeld...

een klein voetenbankje maken.


Ik heb nogal van die korte beentjes... vandaar dat ik het soms wel prettig vind om mijn voeten 'ergens' op te kunnen zetten als ik zit ;-)

Stenen zoeken, daar ben ik ook regelmatig zoet mee...


Ondertussen hebben we er al behoorlijk veel... ik denk toch al zo'n  1-tiende deel... pfff... Daarna moet alles nog gelegd worden en aangezien er niet één steen gelijk is als een ander, is dat een heel gedoe. Denk wel dat het mooi gaat lijken (moet mezelf wel wat moed in spreken hè!).

Vandaag dacht ik bij mijn eigen : De tomettes kunnen wel weer eens een sopje gebruiken. 

FOUTJE...

Eerst heb ik een klein stukje in de keuken schoon geschrobd...


Beetje lijnolie erop...

FOUTJE...

Daarna dacht ik bij mijn eigen : Kom laat ik ook eens een stukje in de schuur proberen.

FOUTJE...

Schrobben op handen en voeten, een super vervelend werkje  Best ook wel een zwaar werkje, dus eerst een klein stukje...


Beetje lijnolie erop... Nou ja beetje! 4 keer met lijnolie erover en ze blijven maar slobberen die tomettes.  Ze zuigen alles op ;-(

FOUTJE...

In zo'n blok als hierboven zitten 9 tomettes. Te bedenken dat er in de schuur over de 80 van dat soort blokken zitten. M.a.w. over de 720 tomettes...

FOUTJE...

Nou ga ik even verklappen waarom ik het eigenlijks als een FOUTJE beschouw.

HET IS EEN VRESELIJK VERVELEND WERKJE
...EN...
IK HEB ER TOTAAL GEEN ZIN MEER IN

Maar het verschil is behoorlijk zichtbaar tussen de behandelde en de onbehandelde tomettes.
Ook is het behoorlijk ondankbaar werk omdat wij nogal smeerpoetsen zijn en het zodoende binnen niet al te lange tijd weer net zo wordt als dat het was.

Morgen bloemetjes plukken ;-)

4 opmerkingen:

Walter zei

Dus dat is smeren en poetsen geblazen! Nog een geluk dat jullie smeerpoetsen zijn dan.... ;-)

Cilia zei

Hoi Walter,

Even achter mijn lappie, omdat ik zit te overwegen : eerst douchen en dan poetsen en smeren... of... eerst poetsen en smeren en daarna overwegen om me te douchen ;-)
Fijne dag Walter... en lieve groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Ga jij stukje bij beetje maar door met poetsen en smeren,want ik vind die tomettes met lijnolie er geweldig mooi uitzien,wat een warme kleuren komen er zo naar boven.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik wel eens de wens heb dat de oude rode plavuizenvloer in onze serre/aanbouw helemaal zo natuurlijk dof zou zijn als onder het matje voor de keukendeur,daar zie je tenminste niet alles op is veel minder besmettelijk als het ''glimmende'' van de rest.
Vele jaren terug(denk wel meer dan 30)smeerden wij de plavuizen ook in met lijnolie omdat ik dat mooi vind,verder dweil ik een keer in de week met 'n sopje.
Hoe het komt dat de plavuizen onder het matje weer dof zijn net of er nooit lijnolie op gezeten heeft weet ik niet.
Het doffe zuigt idd snel vocht op want dat stukje is heel snel droog na het dweilen.

Volgens mij gaat het met mijn knie weer de goede kant op,komt goed uit,kan ik weer wat gaan stappen in de landelijke omgeving 20 km onder Bremen in het mooie gebied Teufelsmoor en de kunstenaarskolonie Worpswede en Fischerhude etc.

En bedankt voor je lieve,lieve woorden!!!!

Fijn weekeind en lieve groet!!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

De tomettes worden er wel mooi van, alleen... het is vaak van zeer korte duur bij ons.
Tja, kijk jij dweilt keurig netjes wekelijks de vloer... maar ik !!! ;-( Niet dus ;-) Smeerpoets hè !
Zelfs de stofzuiger staat hier maar zelden aan (dan moet de aggregaat erbij aan). Maar... oké, ik veeg wel met grote regelmaat... dat wel :-)
Hier hebben wij ook geen hal, je komt hier gelijk van buiten in de kamers en dat gebeurd nogal eens met vieze modderige schoenen. Ook de honden en katten dragen er niet toe bij dat het hier spic en span is.
Maar Ger, om eerlijk te zijn hoeft het om mij ook niet spic en span te zijn, als het maar prettig gezellig leefbaar is... en voor mijn gevoel is het dat doorgaans ook.

Ha... blij dat het weer de goede kant op gaat met je knie en... dus toch... weer een leuk uitstapje in het vooruitzicht.
Bremen is niet zo hele ver bij ons vandaan en het gekke is, dat ik er nog nooit geweest ben. Wordt nodig eens een keer tijd.

Ik wens jullie erg veel plezier daar en tevens een hele fijne zondag.

Veel liefs,
Cilia