Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 3 juli 2014

Op een doordeweekse dag...


Gisteren had ik deze blog al in de planning... maar onze dongel gaf even weer wat problemen.
Soms valt de verbinding weg en is zo weer terug... maar soms blijft de verbinding een tijd weg.
ERG IRRITANT... grrr...
Daarbij komt, dat hij soms ook ERG traag is.
Op zich niet zo'n probleem zou je denken, dan maar even geen Internet...
Maar Henk is het nodig voor thuiswerken.


Hoe dan ook, nu... op deze warme donderdagmiddag... hebben we wel verbinding.



Woensdagmorgen, net van mijn bed af met een kop koffie en een bak kwark, had ik dit mooie uitzicht.
Het had de avond daarvoor geregend... dat geeft daarna van die prachtige optrekkende wolken...



Deze bloem wil ik jullie niet onthouden.
Dit is het ALLER EERSTE bloemetje in onze peultjes.
Dat belooft wat...



Onze Vidor liep gistermiddag weer zo'n beetje de gehele middag met de bal in de bek achter mij aan.
Hij presteert het zelfs soms... om met twee ballen in zijn bekkie te lopen, elke wang één.



Hij kwam gisteren plots ook bij mij met het overblijfsel van zijn 'duckie'.
Twee ogen en een snavel...



In het najaar zet ik vaak vele potten met planten in de schuur om te overwinteren.
Vaak vergeet ik dan in het voorjaar in welke pot wat zit en of er wel wat in zit.
Het mooie rode klavertje hierboven sterft helemaal af. Ik had de pot buiten gezet met het idee dat er niets in zat, plots kwamen er wat kleine 'dingetjes' boven.
In totaal vier mooie potten met bloeiende klavers, twee van deze donkerrode en twee met bonte klavertjes vier. ERG leuk die overblijvers, geeft veel voldoening ;-)



De lavendels beginnen ook al wat te bloeien.
Deze, op de foto hierboven, hangen helemaal over het pad heen.
Iedere keer als we er langslopen stijgt er een ZEER aangename lavendelgeur omhoog.
Dus... reken maar dat we er ZEER regelmatig langslopen...



Het eerste gat voor een paal is gegraven, daar maken we een bekisting in... die we vervolgens volgieten met beton, waarin we een stelpoot maken.
Ondertussen hebben we alle dakpannen bij huis.
Wij hopen deze zomer het afdak/veranda klaar te krijgen... gaat vast gelukken, tenzij het de gehele zomer gaat regenen. Voor de komende dagen is ons veel regen voorspelt hier...

Ach, we zien wel... nog genoeg klussen binnen te doen ;-)



2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi cilia, hier linda vd agregaatman uit cesse haha nee nog niet, maar eerdaags gaan we weer die kant op. ik dacht al dat er iets gebeurd was daar bij jullie, helemaal geen leuke blog berichten, maar gelukkig vandaag weer een blogje van je. fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! is heel belangrijk datje daar ook een thuiskomen gevoel hebt, hebben wij ook fijn toch he. veel plezier nog daar en veel mooi weer en veel genieten. hartelijke groetjes linda.



















Cilia zei

Hoi Linda,

Ha... heerlijk, dus jullie gaan binnenkort ook weer naar jullie 'stekkie' in Cesse.

Nee hoor, hier gaat alles goed... op de dongel na dan ;-)
Sowieso moet ik de laptop hier altijd delen met Henk... die heeft hem doordeweeks overdag voor zijn werk in gebruik. Dan mag ik 's avonds even.
En... soms heb ik zo'n luie avond dat ik niet aan een blog toe kom, hang ik voor de buis of zit buiten sterren te tellen.

Al van dag 1 voel ik me hier op mijn plekkie, zo midden in de natuur in de stilte van het bos. En het huis begint ook steeds meer 'ons' huis te worden. Echt wel genieten :-)
Fijn om te lezen dat het jullie ook zo goed bevalt daar in Cesse... ook zo'n heerlijk rustig plekje?

Er is ons voor de komende week veel regen voorspelt... beetje zon tussentijds... erg goed voor de 'nieuwe' moestuin.
Zou fijn zijn als de regen 's nachts valt ;-)

Fijn om wat van je te horen, alvast een hele goede reis naar jullie stekkie en hele vriendelijke groeten,
Cilia