Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 21 juli 2014

2014... week 8...


ZO... week 7 Nederland zit er reeds weer op.

Gek om het week 7 te noemen, maar ik had me voorgenomen om deze zomer in weken aan te geven... DONC (dus...) ...

Even opnieuw... Week 7 dus... een week waarin van alles voorgevallen is. Het gruwelijke drama in de Oekraïne, daar waar ik het hier niet verder over ga hebben. Nou ja... even dan. Een stuk van Youp van het Hek in de NRC sprak me wel aan :  Niet te bevatten...

Verder een broeierig weekje, liters zweet verloren. Te bedenken dat we een dikke week geleden, in Le Pre Bonnet, nog een dikke trui aan hadden bij zo'n 11 graden... Meer dan 20 graden verschil... pffffffffff...

Een week waarin ik met regelmaat even voor de buis gehangen heb, programma's bekeken die we in Frankrijk niet op onze tv kunnen bekijken en al helemaal niet op ons traag internet daar.
Nou ben ik op zich niet zo van de tv, maar soms... soms vind ik het heerlijk om me gewoon domweg door de tv te laten vermaken zoals bijvoorbeeld zomergasten, gisteren met Freek de Jonge... genieten :-) Of... lui op de bank naar een detective kijken, daarmee kwam ik de afgelopen week ook wel flink aan mijn trekken.

Ook een week waarin...  Ach, eigenlijks van alles en van niets. Gewoon een week die nu reeds weer voorbij is, te snel... zoals de tijd doorgaans te snel voorbij vliegt.

Ondertussen is week 8 begonnen.
Een week waarin we ons een beetje gaan voorbereiden op ons vertrek, komende zaterdag, naar Le Pre Bonnet.
Onze bedoeling is : om er dan tot eind september/ begin oktober te blijven.

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Om nog even bij Joep zijn woorden te blijven 'Niet te bevatten'
Wanneer ik hem lees of hoor vraag ik me altijd af hoe de wereld eruit zou zien als we allemaal......maar dan ook allemaal hé, onze ongezouten mening tegen en over elkaar zouden geven,zeggen en schrijven...
Ben bang dat het dan pas echt oorlog zou worden, een man tegen man gevecht.

Wanneer ik vandaag zijn column lees in het NRC vraag ik me af aan welke kant van de twittertoog ik het liefste zou staan,en na enige aarzeling verschuil ik me snel achter de barman want die heeft geleerd om te zwijgen waar nodig.
En toch voel ik nog een lichte aarzeling....
aan de andere kant van de bar is het ook wel goed zitten zeker met dit dorstige hete weer en na 'n paar glazen ziet de boze mensenwereld er misschien wat aardiger uit.


Was deze week op bezoek bij een volk waar ze met wel 50.000 in een kleine ruimte zaten en ieder wist zijn plaats en taak,heb nog nooit 'n volk gezien dat zó perfect met elkaar in het leven staat....,soms werden ze wat geïrriteerd maar dat kwam omdat iemand van buitenaf de harmonie en leefwijze verstoorde, ook daar hadden er verschillende de taak om vreemde indringers van een ander volk buiten te houden,soms zag een indringer toch de kans om de wachters te slim af te zijn,maar dan was het snel gedaan met haar/hem,ze werden met een giftige angel bestookt,lieten het leven en werden door de opening waardoor ze net stiekem naar binnen gekomen waren ook weer door naar buiten gewerkt.

Goh.....wat hebben we als volk toch veel gelijkenissen met elkaar....

Liefs,Ger




Cilia zei

Hoi Ger,

Het leven zou er misschien wel wat oprechter aan toe gaan, maar... of dat voor de mensheid nou zo goed zou zijn betwijfel ik wel.
Soms is het verstandiger om je mond dicht te houden en soms is het verstandig om even een leugentje te hanteren.
Eerlijkheid is niet altijd het beste naar mijn idee. Al lijkt het me wel soms zeer prettig om in de huid van een cabaretier te kruipen en ongezouten mijn mening op alles en nog wat te kunnen geven, hahaha... Bij vrienden doe ik dat ook wel, maar zeker niet overal.
Tja... dus ik ben er nog niet helemaal uit aan welke kant ik van de twittertoog zou willen staan. Verstandelijk achter de bar, gevoelsmatig wellicht voor de bar ;-)

Mijn en Dijn... Dit is mijn land, dit is mijn huis, dit is mijn geloof, dit is mijn... En oo wee als de ander dat in wil nemen... OORLOG, moord en doodslag. Tja... zo lang de mensheid bestaat, gaat dat al zo en ik vrees dat het ook altijd zo zou blijven gaan... evenals bij dat mooie 'vredige' bijenvolkje.
Helaas zijn wij als mensen niet perfect, wat niet wegneemt dat we er het beste van kunnen proberen te maken.

Lieve groetjes,
Cilia