Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 8 juli 2014

2014... week 6...


De vijfde week hier zit er alweer op.

Vijf over het algemeen vrij rustige weken.
Weinig weggeweest, weinig bezoek, weinig gedaan en al helemaal weinig spectaculairs beleefd...
Gelukkig ben ik dol op stilte, dus... kom ik hier goed aan mijn trekken.

Nou zou ik het kunnen samenvatten als, vijf saaie weken. Maar ja... borrelt bij mij gelijk de vraag boven : wat is SAAIHEID. Want daarin kunnen de meningen zeer verschillen.

Ik geniet ervan... om uit mijn raam te kijken en een dikke roofvogel in onze kersenboom kersen te zien plukken. Om de vele hommels en bijen om me heen te horen zoemen. Om in mijn oude plunje, ongekamde haren, onbekommerd met een kom kwark en een mok koffie, op een tuinstoel, tussen de fladderende vlinders en het vele gezang van de vogels, de nieuwe dag te begroeten. Om 's avonds de hele vele sterren te bewonderen. Om gezellig onder het avondeten naar een saai programma op de tv te kijken. Om laat op de avond, vroeg in de nacht, even in alle stilte achter mijn laptop te zitten.

MAAR... soms vind ik het ook wel fijn om gezellig te keuvelen, gezellige drukte, wat leven in de brouwerij.

Dus... over met de stilte. De komende weken even weer wat meer vertier.

Vandaag bezoek gehad van vrienden die we een paar jaar geleden via deze blog hebben leren kennen... was uiteraard weer erg gezellig (anders had ik het hier niet vermeld ;-))
Woensdag komen er dorpsgenoten uit Nederland voor een paar dagen langs. Super leuk, denk dat onze honden het ook wel fijn vinden... omdat ze hun hond mee brengen. Onze katten waarschijnlijk niet ;-(
En... op het einde van week 6, komende zondag, gaan we voor twee weken op VAKANTIE.

Twee weken naar het mooie Westerwolde. Veel zin in... maar niet heus. Daar gaan we het dus nog niet over hebben...

Trouwens een erg druilerige dag was het vandaag... regen regen en nog eens regen, niks met mijn kom kwark en mok koffie buiten in de tuinstoel de nieuwe dag begroeten. De voorspellingen voor de komende week beloven ook niet veel goeds. Jammer, jammer... de houtkachels staan alweer aan.




Geen zon gezien vandaag, af en toe leek het er wel even op dat de zon zich zou laten zien... maar nee hoor, dat was valse hoop.
Dat... terwijl Henk zijn eerste vakantiedag in gegaan is. Deze week een vrije week.


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Na ruim 2 dagen rondgelopen te hebben als een kip zonder kop na een telefoontje maandag avond van huisarts dat er bij bevolkingsonderzoek iets op foto's te zien was wat nader onderzoek nodig had en vandaag bijna hele dag in ziekenhuis op de mamapoli de nodige onderzoeken gehad te hebben waar we op het einde van de middag door arts een stevige handdruk kregen met de woorden,van harte gefeliciteerd we hebben geen afwijkingen gevonden alles is goed en nu naar huis,op naar het gebak.
Aan kop verse koffie zonder gebak maar met grote opluchting had ik genoeg.......pffffff......ben weer helemaal op deze wereld!!!!

Het weer zit bij jullie ook niet mee,helaas maar met bezoek binnen zal het vast ook reuze gezellig zijn☺☺
En de aankomende vakantie naar Westerwolde lijkt me ook wel wat;-)het weer wordt ook hier een stuk aangenamer na dagen van regen die met bakken naar beneden kwam.

Dankjewel lieve Cilia voor de aardige felicitatie!!!

Fijne dagen met je dorpsgenoten en goede reis terug naar het mooie noorden!!!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Bah... wat een akelige dagen heb je achter de rug. Kan me de spanning erg goed voorstellen.
En... daarna, de enorme opluchting.
Ik schrok bij je eerste zinnen, snel verder lezen... en ontzettend blij dat er geen afwijkingen gevonden zijn. Wat zou de kop koffie lekker gesmaakt hebben ;-)
Vol goede moed weer verder...
Altijd als wij hier weer in Frankrijk komen vraagt onze Franse vriend gelijk hoe het met onze gezondheid gesteld is. Als wij dan zeggen dat het goed met ons gaat, feliciteerd hij ons altijd. Erg leuk...
Dus bij deze Ger... GEFELICITEERD.

Het bezoek ligt reeds op één oor.
Toen zij aankwamen scheen het zonnetje even, maar het is hier momenteel echt knudde weer... geen buiten zitten helaas. Maar verder erg gezellig op de voetbalwedstrijd na dan ;-)

Ik ga nu ook mijn bed opzoeken, zodat ik er morgen weer fris tegen aan kan.

Hele lieve groetjes en alvast een heel fijn weekend gewenst... met gebak??? ;-)

Doehoeg Ger,
Cilia