Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 10 april 2014

Oude kloffie...


Soms zit ik me wel eens af te vragen waarom ik me in Frankrijk doorgaans wat minder 'opgejaagd' voel alsdat ik me soms in Nederland voel.

Nou niet gelijk denken dat ik me in Nederland de gehele tijd in een soort van overspannen toestand bevind. Ik ben namelijk de rust zelve... ahummm... loop met verwilderde blik door de straten... maar verder... de rust zelve...

Dat begint al 's morgens met het aankleden. Hier in Nederland : zie ik bijvoorbeeld een lekker zittende trui op mijn stoel liggen, wil hem aantrekken, denk bij mijn eigen... verhip, die heb ik al reeds drie dagen aan gehad. Gelijk een andere trui zoeken, want tsja... zeg zelf... daar loopt ze weer met dezelfde trui.
BLIJ dat ik niet buitenshuis werk, want dan was het nog een graadje erger ;-(
Klein nadeeltje, ik woon in een dorp... zelfs in het centrum van dat dorp, zo'n dorp waar iedereen iedereen kent. Zo'n dorp waar je precies van mekaar weet wat de ander draagt, daar waar je uiteraard ook graag even over praat. Daar waar je mekaar verteld hoe vaak per dag je onder de douche staat... 2 keer, nee man ik wel 3 keer, ach kom... soms wel 5 keer, ik... ik douche me ieder uur. Zo'n dorp, zeg maar... Zo'n dorp waar je een beetje op mekaar past, waar je op let of de ramen wel op tijd gezeemd worden, of de grasmat wel op tijd kort gemaaid wordt en of de vitrage wel wit genoeg is. Zo'n dorp waar niet belangrijke dingen lekker belangrijk zijn. Een dorp waar ik al zo'n 20 jaar met veel genoegen woon ;-) en... waar ik misschien nog wel 20 jaar wil blijven wonen. Dus... een beetje aanpassen dan maar, niet teveel, niet te weinig... maar er zo'n beetje tussen in.
Dat is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk, want ja... wat is precies er tussen in !!!

Nou zit ik daar op zich niet zo mee, ga redelijk mijn eigen gang... maar onbewust/ bewust hou je er toch wat rekening mee. Dus... ANDERE TRUI aan.

In Frankrijk gaat dat heel wat anders, daar kan ik bij wijze van spreken weken lang in mijn oude kloffie rondhobbelen... zonder dat het iemand opvalt ;-) Broeken met scheuren erin, truien met gaten van jewelste... niemand die zich erom bekommert.
TENZIJ... we even op boodschap gaan, of... op visite gaan, of... visite krijgen, of even gaan toeren, of... ik er gewoon even zin in heb ;-)... dan trek ik wat leuke, frisse kleren aan.

Dat maakt het leven in Frankrijk een ietsie pietsie relaxter...

Nog even en dan kan mijn oude kloffie weer aan...  nog dik twee weken...



4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Cilia,. Over twee weken zijn wij ook een weekje in Frankrijk, als je in de buurt bent kom gerust langs.

groetjes Laura


Cilia zei

Hallo Laura,

Wij zijn van plan om zaterdag over een week die kant op te gaan... leuk dat jullie er dan ook zijn.
Als we daar zitten bellen we wel. Lijkt me erg mooi om jullie huis te aanschouwen en gezellig uiteraard ;-)

Groetjes en wie weet tot binnenkort,
Cilia

Jeroen Koch zei

Heel herkenbaar en fijn hè, die sociale controle over zulke triviale dingen. Nouja, hier op vakantie zien we dat soort dingen dus ook even wat ruimer ;-)

Overigens, het bestelde kaartje komt er aan! :-)

Cilia zei

Hé... vakantiegangers ;-) Je gaat me toch niet vertellen dat jullie daar de gehele tijd in een oud kloffie rondreizen hè!
Zeg... geniet ze daar met z'n beiden, heel veel liefs en ik kijk uit naar de postbode :-)

Dikke zoen ;-) en de groetjes van ons beiden,
Henk en Cilia