Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 8 januari 2014

Jachthonden met GPS...


De afgelopen weken was het weer volop raak. Om de haverklap hoorden we meutes jachthonden in de buurt van ons huis. Zagen vele jagers met oranje hesjes en hoorden het getoeter van de toetertjes door de bossen galmen.
Ik weet te weinig van de jacht af om er echt een oordeel over te kunnen vellen, maar... het geeft me gevoelsmatig GEEN goed gevoel.
Mannen (voornamelijk mannen en sporadisch een enkele mannelijke vrouw...grapje...) die in oranje hesjes, met jachtgeweer door de bossen trekken, achter de jachthonden aan... veelal Griffons, werkt bij mij een beetje op mijn lachspieren, vooral als ze ook nog eventjes op het toetertje blazen ;-) Lekker stoer...

Het vervelende is, dat die jachthonden vaak luid blaffend door de bossen trekken... zo ook over ons terrein. Nog vervelender is, dat het onze honden aanzet tot 'gezellig' mee blaffen. Het aller vervelendste is, dat het dan gebeurd is met de stilte in het bos... omdat wij spontaan ook mee gaan 'blaffen' tegen onze honden ;-)

Afgelopen vrijdag kwamen wij in het donker terug van een 'uitje', stond er een auto geparkeerd op de plek waar wij onze auto de afgelopen weken parkeerden. Een auto vol met allemaal jachthonden (Griffon nivernais) achter in een kooi.


Er stapten twee vrouwen uit de auto, die bij ons kwamen om te vragen of wij ook een hond gezien hadden. Zij zochten namelijk nog één hond met GPS, die al een tijd in de buurt van ons huis gesignaleerd was. Eén van de dames liet me op het schermpje van haar GPS-ontvanger zien waar de hond zich bevond. Jawel... deze cirkelde een beetje in de buurt van ons huis, maar om nou in het donker daar in de bossen te gaan zoeken!!!
Ik merk wel dat ik een beetje achterloop, zat met verbazing naar het scherm te kijken... tjemig, wat er momenteel toch allemaal mogelijk is. Honden met GPS... Gelijk later even op internet gekeken, zag ik dat zoiets al enkele jaren gebeurd.

Prachtige honden trouwens... Griffons. Zelf hebben wij ook jaren een schat van een griffon nivernais gehad... overigens niet voor de jacht, al dacht zij daar vaak ietwat anders over ;-)



Bovenstaande foto heb ik van het internet geplukt, een Griffon Nivernais. Natuurlijk staan er mooiere foto's van griffons op het net, maar deze doet me erg veel aan onze lieve Rakko denken... even een beetje nostalgie ;-)


6 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Cilia,

Ik heb al eerder geprobeerd je te contacteren, maar dat is nog niet gelukt.....

Krijg je dit wel onder ogen??

Groetjes, Kees Huibregtse Bimmel

KeesHB@gmail.com
Kees@HBV-Advies.nl
06-30.73.71.01
Someren, NL

Cilia zei

Hallo Kees,

Ja hoor, deze staat er OP ;-)

Ik heb wel vaker van mensen gehoord dat ze moeite hebben om een reactie te plaatsen. Ik weet niet waar dat aan ligt.

Maar nogmaals : Deze is gelukt :-)

Vriendelijke groetjes en een fijne zondag,
Cilia

Unknown zei

Hierbij mijn mailtje van een tijdje gelden (die dus nooit bij jou is aangekomen:

Hallo, mijn naam is Kees Huibregtse Bimmel, en ik lees al enige tijd je blog.

Erg leuk om zo kennis te nemen van jullie 'Franse' leventje in de Montagne Bourbonnaise.

Wij (mijn vrouw Netty en ondergetekende) komen al '100 jaar' in Frankrijk, en hebben diverse malen op het punt gestaan om net als 'jullie' een huis(je) te kopen, maar het is er helaas tot op heden niet van gekomen, te druk, kleinkinderen etc. etc.

Wel huren we 2-3x per jaar voor 1 tot 2 weken een huis of boerderijtje om de omgeving te verkennen op zoek naar dat unieke plekje....

Kortom, we zijn weer op zoek voor de periode van onze 'voorjaars' schoolvakantie (=> week 18+19 / 2014).

In de streek rondom Clermont hebben we al vele malen iets gehuurd, maar nog nooit iets in de Montagne Bourbonnaise.

Kennen jullie huiseigenaren die in 'jullie' streek hun huis zouden willen verhuren?
En zo ja, zou je bereid zijn om ons wat info toe te spelen?
Telefoon of/of email van eigenaren, evt. met hun site, zodat we dan zelf contact met hen kunnen opnemen....

"Wij" zijn overigens 67 en 65 jaar, maar werken nog elke week een uurtje of 20-30, en moeten het doen met de NL schoolvakanties.

met vriendelijke groet,

w.g.
Kees & Netty Huibregtse Bimmel-Vreeke, Someren (N-Br.)

********************************************

Cilia zei

Hallo Kees en Netty,

Op de valreep zie ik jullie reactie... even kort... want ik moet zo weg. Hiernaast heb ik in de zijlijn wat adressen staan.

Bijv. franse makelaar met leuke redelijk geprijsde huizen in voornamelijk de Montagne Bourbonnaise.
Zo ook van mensen die wat verhuren in de 'Montagne'.

Zoals... Moulin Gitenay, erg mooi onderkomen midden in de 'Montagne'... niet ver bij ons vandaan.

Of... Ambiance de vacances... hoog gelegen... ziet er op de foto's wel leuk uit.

Of een leuke roulotte bij... La Grandeserve... kunnen we naar jullie zwaaien ;-)... ook midden in de 'Montagne'.

Alles kun je aanklikken en bekijken in de zijlijn...

Als je nog wat weten wilt, kun je me altijd mailen. Over bijvoorbeeld particuliere huizen, klussers, de omgeving of dergelijke.

Toch nog lang hè !!! ;-)

Fijne dag en jullie horen nog van mij,
Cilia

Mijn mailadres...
ciliakoch@gmail.com

P.S. De Montagne Bourbonnaise is PRACHTIG MOOI ;-) en... het is super om een eigen optrekje in je favoriete land te hebben.
De beren die wij vroeger wel eens zagen blijken achteraf allemaal DIK mee te vallen ;-)

Unknown zei

Hallo Celia,
Ik heb je vanmiddag nog gemaild op je Gmail-account.
We zijn benieuwd naar je reactie!
met vriendelijke groet,
Kees & Netty HB

Cilia zei

Hallo Kees en Netty,

Hij is ondertussen beantwoord...

Een hele vriendelijke groet van een overtrotse dame... en wie weet tot ziens,
Cilia