Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 16 december 2013

Leeg hoofd...


Pfff... even een leeg hoofd, momenteel wil er maar geen blog uitschieten.
Er staan wel tien half afgewerkte in de wachtkamer, maar... de andere helft wil maar niet komen. Rollen ze er normaliter achter elkaar uit, blijven ze nu ergens steken...
Ook geen leuke sfeervolle plaatjes, zelfs geen lelijke...

ZATERDAG GAAN WE WEER DIE KANT OP...

Althans dat ligt in de bedoeling...

ALWEER VEEL ZIN IN...

Zo, dat was het dan...

Een blog voor de blog? Welnee... het witte velletje moest gevuld worden en... Ik wil jullie een...

HELE FIJNE DAG WENSEN...

Zo, nu de kerstkaarten schrijven... hopen dat er dan wat zinnigs uitkomt, anders zet ik gewoon alleen onze naam op de kaartjes ;-) Nog gemakkelijker... een sticker met onze namen...


8 opmerkingen:

Arno zei

ziet er naar uit dat ik er toch niet bij kan zijn met de jaarwisseling.
Balen balen balen

Cilia zei

Hoi Arno,

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk baalt.
Maar... 2014, een nieuw jaar... nieuwe kansen. Hoop dat je dan weer regelmatig naar Frankrijk kunt.

KOP OP... en alvast een hele fijne Kerst en wie weet zien of spreken we je binnenkort nog.

Groetjes,
Cilia

roelof zei

met de citroen of ?????? goeie sleutel meenemen he ha ha ha ha

Cilia zei

Hoi Roelof,

Hahaha... wat zijn we weer grappig vandaag.
Maar... ik weet het goed gemaakt : als we halverwege steken blijven, kom jij ons ophalen... TOCH???

Groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Even helemaal niets,leeg zal je hoofd niet zijn,maar wat rust in dat bovenkamertje is ook wel eens lekker van tijd tot tijd.

Bij mij was het hoofd de afgelopen week overvol....en nog,
niet met bloggen maar poetsen,poetsen en nog eens poetsen....jeetje....niet enkel m'n hoofd is overvol maar ook m'n huis...... spullen,spullen en nog eens spullen....tja voordat alles weer eens door mijn handen is gegaan met sopdoek, boenwas,spons en zeem,dweil,ragebol etc. dan zucht ik eens diep met de woorden....was je het zelf niet die zo'n verwoede verzamelaar was in de afgelopen 50 jaar...bracht je het zelf niet allemaal mee door die voor of achterdeur,nou ik niet alleen hóór....Harry kan d'r ook wat van;-)
Zou dat de reden zijn dat ik zo'n goede hulp aan hem had,hij was het die huishoudtrap op en af ging om al het oude steengoed, aardewerk,borden,kommen,kannen,vogelkooitjes,wespen vangers,koffiemolens en manden op de grote tafel zetten en de hoge kussenkast,schouw en planken afnam met sop doekje wat ik telkens voor hem uitspoelde en aangaf.
Ja,ja......de samenwerking was prima;-)).....alhoewel het soms meer weg had van het TV programma ''Het Gulden Schot'' van Kees Schilperoort .
De deelnemers aan het spel zagen op hun televisiescherm thuis het vizier van een kruisboog, en gaven via de telefoon instructies "links", "naar rechts", "lager", om zo te pogen een doel te raken....... wanneer het object in mijn ogen op de goede plek stond riep ik niet raak, maar.....ja goed zo,laat maar staan.
Toen kon ik beginnen met wat kerstsfeer aanbrengen en dat is dit jaar niet veel dat kan ik je verzekeren.

Heerlijk vooruitzicht voor jullie......het is bijna weekeind en tijd voor vertrek,Kerstmis vieren in Le Pre Bonnet....gezellig!!!
Goede reis en fijne sfeervolle feestdagen wens ik jullie vanaf deze kant van het scherm!!!

Zó......nou ga ik nog wat strijken....nee geen kuiten met spierpijn maar de was.

Lieve groet en tot een volgende keer!!
Ger




Cilia zei

Hoi Ger,

Hahaha... hier een antwoordje van een 'leeghoofd'. Het bovenkamertje zit aardig vol, maar het wil er niet uit komen ;-) Een klein blog-dipje...

Jeetje Ger, ben je wat in de war? Het is nog GEEN voorjaar !!!
Hier bij ons wordt alles even onder de loep genomen voordat we naar Frankrijk vertrekken. Iedere keer weer opnieuw. Wij hebben hier altijd oppas als we weg zijn, tja... daar willen wij natuurlijk wel een HELE GOEDE indruk op maken ;-)
Maar het is hier haast onbegonnen werk... met de honden en de katten. Zand, zand en nog eens zand brengen ze dagelijks mee naar binnen. Als ik aan het dweilen ben dwarrelen de haren achter mijn rug weer vrolijk naar beneden. Oo... Ger, dan de spinnen, door het hele huis hebben wij balkenplafonds en HEEL VEEL hout... daar zijn ze dol op. Als het zonnetje naar binnen schijnt schrik ik er soms van, hahaha...

Dat programma heb ik nooit gezien, maar ik kan me er een voorstelling van maken. Bij ons is het altijd feest met de kerstboomverlichting. Henk doet ze erin en ik sta aanwijzingen te geven... beetje naar rechts, nee ietwat naar links, beetje hoger, hè niet zo hoog... Zondag gaat het feest gebeuren, boom optuigen.

Zijn trouwens de rollen bij jullie nu omgedraaid? Zit Harry nu op de stoel aanwijzingen te geven ?

Zo, nu even wat energie op doen voor morgen en overmorgen... poets poets poets...

Jij ook hele fijne feestdagen, gaat vast gelukken in zo'n fris huis met ENORME kerstboom ;-)
Je niet te gekke druk maken, beetje viezigheid is wel gezond... je moet namelijk ook een beetje weerstand opbouwen, hahaha...

Veel liefs en de groetjes,
Cilia

P.S. Hoe is het trouwens met je oog ?

Unknown zei

He Cilia, tjeee wat een sneeuw, schrikken hoor ! ben blij dat ik hier zit in P. wens jullie hele fijne feestdagen en wat blog inspi, ik blog trouwens ook niet meer, klaar er mee. geen zin meer. Ademen en leven, dat. kerstknuffel. xinez

Cilia zei

Hoi Inez,

Leuk om even weer wat van je te horen/lezen :-) Er lag echt veel sneeuw... Bij jou nog steeds stralend weer daar in P. ? Ziet er ook werkelijk prachtig uit daar. Jammer dat je de blog niet meer bijhoudt, ik mocht er altijd graag even op rondsnuffelen. Bleef zo ook nog een beetje op de hoogte van jou reilen en zeilen ;-)
Zo tussen de regels door te lezen, gaat het nog steeds goed met je... MOOI...

Jij ook een hele fijne Kerst, veel liefs, dikke kerstzoen en de groetjes,
Cilia

P.s. Ik blog nog gezellig even verder ;-)