Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 15 oktober 2013

Het andere Frankrijk...


Even een stukje over 'het andere Frankrijk'. Het Frankrijk waarin een partij als Front National floreerd, het Frankrijk met zijn vele kerncentrales, het Frankrijk met zijn vele gesloten uraniummijnen. Ook dat is Frankrijk...


Een prachtig stuwmeer vlakbij ons...



Een meer met allemaal hekken en waarschuwingen...


Een meer waarbij je denkt : wat is hier aan de hand!

Vlakbij het meer hierboven zit een oude gesloten uraniummijn. Het hoe en wat daar ga ik hier niet over uitweiden, daar weet ik ook het precieze niet van. Hoeveel mensen er in de omgeving overleden zijn aan kanker daar ga ik het ook niet over hebben.
Wel even over, dat als wij in het donker langs het meer komen ik altijd even een blik op het meer werp... of hij ook fluoriserend groen opschijnt. Je weet maar nooit ;-)

Ik ben dol op Frankrijk, op zijn prachtige natuur, op zijn vele schilderachtige dorpjes en steden... MAAR, voor sommige dingen zet ik mijn oogklepjes op.


2 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Ieder land heeft zijn voor en zijn nadelen hè?

Groetjes Janny

Cilia zei

Hoi Janny,

Klopt helemaal. Al moet ik zeggen dat er volgens mij in Nederland geen uraniummijnen zijn/waren. In de oude gesloten uraniummijnen blijven grote hoeveelheden radioactief afval en verzuurde modder achter... beetje griezelig idee (vind ik...).

Groetjes,
Cilia