Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 20 augustus 2013

Pierre de haan...


Nog even niet zoveel te bloggen over Frankrijk, behalve dan... dat we van plan zijn om vrijdag weer die kant op te gaan.

Vandaag stond een beetje in het teken van onze zieke haan.

 
PIERRE de haan...


Afgelopen avond hebben wij bij de dierenarts ons haantje moeten laten inslapen. De gehele week voelde hij zich al niet goed, bleef wat meer in het binnenhok zitten en zag wat bleekjes. Jaja... ook bij kippen kun je zien dat ze wat bleekjes uitkijken. Als ze in de rui zijn zien ze er soms ook wat pipjes uit. In eerste instantie dachten wij ook dat onze haan daar last van had. Maar gisteren, zondag, zagen we dat hij ook last van zijn ogen had en met zijn hoofd zat te schudden. Zodoende vandaag naar de dierenarts. Deze vermoedde dat er een tumor bij zijn oog zat en vond het beter om hem in te laten slapen.

Onze Pierre was een erg zachtaardig haantje, een zijdehoender. Hij was tam en je kon hem aaien, mits hij er zin in had ;-)
Ik ben dol op beesten, weet dat ze niet het eeuwige leven hebben, maar... vind het telkens weer een gemis als er één dood gaat. Je went aan hun aanwezigheid, zal ik maar zeggen.

Waarschijnlijk nemen we een nieuwe haan als we in oktober weer in Nederland zijn. Gezellig voor de kippen en bovenal voor ons zelf.

5 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Ach.....wat triestig,wie moet jullie nou in de ochtend wakker kraaien...
Tuurlijk zullen jullie Pierre de haan missen en de kippetjes vast ook wel.
Wel een geruststelling dat de dierenarts het beestje in liet slapen,je weet maar nooit of hij pijn had in zijn koppie.

Wij hebben geen huisdieren maar wanneer Flip de cavia van onze kleindochter Britt hier enkele weken te logeren is geweest en hij is weer terug naar huis moeten wij er ook aan wennen,geen geluisjes wanneer de koelkastdeur open gaat,geen gepiep wanneer er zakjes ritselen,geen geschooi wanneer ik aan appel of wortel zit te knabbelen achter mijn pee-ceetje,niet even opstaan om hem stukje te geven...ja, je went aan zo'n huisdier in huis,ook al weet je dat het maar tijdelijk is.

Mijn 2e vader zijn naam was ook Pierre,is er al 45 jaar niet meer en missen doen we hem nog altijd.

Knie iets minder pijnlijk gelukkig,maar het wordt toch tijd om morgen eens bij genezerik aan te gaan.

Liefs en hou je taai....zonder haan!!!
Ger

Ger zei

wordt bedtijd;-0

geluidjes moet het zijn...
nee,(ge)luisjes heeft hij niet;-)

Cilia zei

Hoi Ger,

Hahaha... ik zat er ook al gek naar te kijken 'GELUISJES', dacht bij mijn eigen : nieuw woordje... zo even opzoeken ;-)

Een leven zonder beesten kan ik me niet voorstellen, zelf heb ik mijn leven lang wel beesten gehad... ook vroeger als kind.
Lijkt me ook vreselijk leeg, een huis zonder beesten. Oké, ik kan me er wel één voordeel bij voorstellen... namelijk : geen haren overal ;-( Nooit, maar dan ook nooit, glimt ons huis. Als ik stofzuig of dweil ligt er binnen een seconde wel weer een haar ergens, of nog erger... van die vieze modderige pootafdrukken.

Goh, wat grappig zeg dat je 2e vader Pierre heette. Ja Ger, dat soort gemis blijft altijd. Dat is gelukkig met een haan of kip niet zo. Wel even, maar dat slijt vrij snel. Natuurlijk blijven sommige kippen of hanen nog wel eens de revue passeren, vooral de leuke dingen... maar het is heel anders dan een dierbare te missen.
In oktober gaan we waarschijnlijk achter een nieuwe haan aan.

Hoop dat het weer goed komt met je knie, blij dat de pijn wat afgenomen is.

Sterkte morgen en veel liefs,
Cilia

Rozen van papier zei

Ach wat sneu, ik voel met ej mee, niks leuk als er een dier(tje) dood gaat. Ons haantje is pas ook dood, kan ook bloedluis zijn dan schudden ze ook met hun hoofd. We hebben al weer een nieuw jong haantje, jammer kippen leven niet zo lang helaas, maar heb toch nog een kipje van 9 jaar. Echt een omaatje nu.

Goede reis,

Janny.

Cilia zei

Hoi Janny,

Ja, altijd een sneu gebeuren.
Ik heb nog even gekeken naar bloedluis, maar daar deed het niet aan denken.
Goh... dus jij hebt ook kippen plus haan, leuk zeg. En zelfs één van 9 jaar :-)
Ik heb hier ook twee oude dametjes lopen (van mijn in afgelopen februari overleden vader), hoe oud precies weet ik niet... maar mijn vader had ze al behoorlijk lang.

We gaan pas zondag i.v.m. drukte op het werk. Heb er alweer veel zin in ;-)

Groetjes,
Cilia