Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 5 juni 2013

De auto...


Ik zit me wel eens af te vragen, hoe bepaalde dingen bij andere mensen gaat.

Neem bijvoorbeeld de voorbereiding voor een lange trip.

Hier bij ons wordt vaak alles tot het laatst uitgesteld, ondanks de goede voornemens van tevoren.
Heb ik een hele lijst met spulletjes die we mee moeten nemen, de lijst ligt er al een maand... moeten we de laatste week alsnog rennend achter de dingen aan.

Nou op zich is dat nog niet het ergste... maar dan is daar de AUTO.

Twee weken voor vertrek komt Henk eraan dat ie nog even gekeurd moet worden, nieuwe bandjes en een klein onderhoudsbeurtje.
De bandjes is geen probleem, zitten er ondertussen al onder. De keuring ook niet... AFGEKEURD... een waslijst met dingen die nog even gebeuren moeten.
Om geld uit te sparen, oude auto... kost anders veelste duur, doet Henk vele dingen zelf, de rest doet een familielid. Allemaal ook geen probleem.

Alleen... het moet allemaal nog even gebeuren voor zondag.


Niet dat ik mij daar aan erger hoor!

12 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Succes maar en goede reis! Bon retour!

Janny

Cilia zei

Bedankt Janny.

Tot nu toe is het uiteindelijk altijd nog weer goed gekomen, dus... ik heb goede hoop ;-)

Groetjes,
Cilia

Ger zei

Even het stoom uit je oren.....je hartje luchten...
en dan als de gesmeerde bliksem die lijst afwerken;-)

Ach ik ken 't...
nou weet ik haast wel zeker dat wij lang niet zoveel mee te sjouwen hebben voor de kortere vakanties dan wanneer jullie voor langere tijd naar Frankrijk vertrekken.
Ook hier ligt al weken van te voren een lijst door manlief samengesteld gereed(ik heb dat niet nodig net zo min als een boodschappenbriefje).....en de lijst wordt met de dag korter.....maar alles wordt klaar gelegd op elk tafeltje,kastje,trap,grond,rugzak,aanrecht etc.etc.
En daar kan ik nou niet tegen en komt bij mij het stoom uit m'n oren wanneer het zo langzamerhand op een uitdragerswinkel begint te lijken.
En wanneer dan eindelijk de koffers beneden staan op de dag van vertrek begint het gezeur van:moet dat allemaal mee,had je geen grotere koffers,krijg dat nooit in de auto......pfffff.
Ik zeg dan niks.....maar als blikken konden doden;-)
En het is nog altijd mee gegaan in auto en vliegtuig.
Een leuke anekdote,jaren terug gingen we een rondreis door Spanje maken....ik dacht slim te zijn en kocht een hele grote koffer met veel vakken en ritsen zodat we een beetje overzichtelijk vanuit de koffer konden leven omdat we bijna elke dag in ander hotel sliepen,
kom ik thuis met die nieuwe aankoop.....en de reactie laat zich raden:ben jij helemaal van de pot gerukt en bla,bla,bla....
Komen we met die GROTE KOFFER op Schiphol aan de incheckbalie.....is het eerste wat dat huppeltrutje aan de balie zegt.....maar mevrouw wat hebt u een grote koffer.......ik kijk haar aan en manlief met de woorden.......kennen jullie mekaar!!!!!
het was gelijk stil☺☺

Komt goed schatje.....zeggen we hier dan...

Goede en veilige reis en vergeet je picknick mand voor onderweg niet!!!!
Liefs,
Ger

Cilia zei

Haha Ger, blij om te horen dat het bij anderen ook niet altijd even soepeltjes verloopt. Gedeelde smart is halve smart ;-)
Als alles mee zit wordt de auto vrijdag opnieuw gekeurd.
Dit keer heb ik trouwens besloten om een dag later(zondag) te vertrekken, aangezien Henk het deze laatste dagen behoorlijk druk heeft op zijn werk en onmogelijk een uurtje eerder vrij kan nemen( wat heel vaak het geval is voor vertrek). Dit keer hebben we de hele zaterdag nog om de laatste dingen te regelen, wat anders vaak in een paar uurtjes moet. Mits Henk zaterdag NIET aan de auto sleutelen moet.

Hahaha... ik weet niet of er nog ruimte voor een picknickmand in de auto is... maar veel lekkers gaat zeker weten mee, al moet ik ermee op schoot zitten ;-)

Liefs,
Cilia

P.s. Ik heb al heel wat plantjes gekocht die mee moeten... wordt nog even spannend ;-)

La Couronne zei

Hoi,
Heel herkenbaar, wij maken er ook een gewoonte van dat de auto wat mankeert vlak voor vertrek en de laatste keer in mei wisten we pas om 17.00 dat ie klaar was (we wilden die nacht vertrekken). Zo ook een keer olie laten verversen omdat het zwart zag, zegt de monteur dat dat gebruikelijk is bij dieselauto's ...........dus. Gaan jullie 13 juli nog naar de tour kijken misschien?
Heel veel plezier en tot over een dikke 4 weken!
Gr. MIchel

Cilia zei

Hoi Michel,

Ja erg hè! Die stomme gekke auto's. Keuring gaat hem morgen niet worden, Henk was vanavond pas tegen 22.30 uur thuis en heeft morgen ook geen tijd. Moet hij over een paar weken heen, als hij in Nederland is.
13 Juli de tour! Komt de tour vlakbij ons dan?
Ha... jullie nog 4 weekjes, schiet ook al lekker op. Gaan we zeker weten even een afspraakje maken... LEUK. Volgens mij heeft Henk dan ook vakantie... ook leuk ;-)

Tot binnenkort,
Groetjes, Cilia

roelof harma zei

hoi cilia

het ligt niet aan mij met jullie auto ik had hem op tyd klaar

gr roelof en harma

La Couronne zei

Hoi, mocht je nog tijd hebben om dit te lezen; de tour komt oa langs Lapalisse en Marcigny. We gaan waarschijnlijk kijken bij Chambilly.
Tot gauw,
Michel

Cilia zei

Hoi Roelof en Harma,

Nou Roelof, Henk vertelde wat anders (grapje...).
Maar... gelukkig kunnen we nu met 4 wielboutjes op stap ;-)

Fijn weekend en hele vriendelijke groetjes allebei,
Henk en Cilia

Cilia zei

Hoi Michel,

Henk had het al even bekeken, valt net mooi in zijn vakantie. Zelf heb ik er niet zoveel mee, weet ook nog niet of ik er heen ga. Henk lijkt het wel wat, hij gaat misschien wel die kant even op.

Auto is gepakt, pfff...

Tot binnenkort,
Cilia

roelof zei

henk kan wel wat anders zeggen maar ik weet wel beter ha ha
goede reis en voor henk niet snurken daar he

Cilia zei

Henk niet snurken? Nou... ik kan je vertellen dat ik me daar geen voorstelling van kan maken.

Groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia