Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 8 mei 2013

Weer een dag...


Gisteravond laat op bed.

Nou is dat voor mij heel gewoon, ik ben altijd al een nachtbraker geweest. Doorgaans lig ik er niet voor 2.00 uur 's nachts, vaak zelfs nog wat later... om vervolgens nog even op bed te lezen.  Zo'n 5 a 6 uurtjes slapen en ik kan er weer tegen.

Zo ook gisteravond... leesbrilletje op, koplamp erbij aan (ik heb nog steeds geen fatsoenlijk nachtlampje... vandaar), leuk boek van Georg Orwell - Aan de grond in Londen en Parijs - over een Parijse wijk van de Coq d'Or - een Parijse achterbuurt in de jaren '30.
Word ik plots vanmorgen wakker, lampje nog brandend op mijn hoofd, brilletje ietwat scheef op m'n neus, boek rommelig op de grond. Nou ik zeg je... MOOI is anders, om eerlijk te zijn... ziet het er gewoon niet uit. Tjemig... dat gebeurt me niet vaak, dat ik tijdens het lezen in slaap val.

Tja... dat krijg je hier hè!!!, hele dagen in de buitenlucht... of... zou het de leeftijd zijn?

Vandaag had Henk weer een thuiswerkdag. Nadat hij 'vrij' was heeft hij zich weer helemaal uitgeleefd...

Met vuurtje stoken...

Al gaf het meer rook dan vuur ;-)

Zelf ben ik met draad en naald bezig geweest, twee oude gordijnen wat inkorten. Echt zo'n ding, wat al jaren in de planning zat. Een paar jaar geleden hebben wij ze op een rommelmarkt gekocht, zagen er nog zo goed als nieuw uit. Mooie stof en zeer mooi genaaid. Helaas is de stof niet goed bestand tegen de zon en zijn ze ondertussen behoorlijk verkleurd. Maar zolang de schuur nog niet klaar is, blijven ze hangen... dus...

Naaien, alles op de hand... aangezien we hier geen naaimachine hebben, waar ik overigens ook bijna niet mee om kan gaan.

Mooi bovenkantje... of niet soms!!!

Weer vele foto's gemaakt vandaag, rondom huis en vlak bij ons huis...

Vlakbij ons huis staan alweer koeien... met een eigen bloeiende boom.

Een scheve boom in volle bloei. Het groen in de boom zijn maretakken die we in de winter vaak plukken.

Het stroompje bij ons huis... de kanten zijn helemaal geel gekleurd van de hele vele bloemetjes. Erg mooi om te zien.

Tja, dit is echt een tijd dat je wel continu door foto's kunt maken. Overal de meest mooie bloeiende bomen, velden vol paardenbloemen, overal jong groen... echt alles ontwaakt na een lange winter. Een mooie tijd... VOORJAAR... ik kan daar wel over.


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Even zo hier en daar wat interessante blogposten lezen...(heb het ''een beetje druk'')

Wat een heerlijke werkomgeving hebben jullie toch...
echt een plekje waar je de nodige inspiratie opdoet en de arbeidsvitamine krijg je er gratis bij.
Op en top lente aan je foto's te zien,heerlijk!!!

Hoop binnenkort ook nog wat bloeiende voorjaarsbloemen aan te treffen in de olijfgaarden of tijdens onze ontdekkingstocht over smalle paadjes zonder bordjes of richtingaanwijzers,en wat is er mooier dan een ontmoeting met een herder die met zijn kudde schapen dwars over een Romeinse bouwval trekt bezaaid met klaprozen...

Ga snel verder en jullie vermaken je wel....☺☺☺

Lieve groet!!!
Ger




Cilia zei

Hoi Ger,

Sowieso ben ik dol op het voorjaar... of het nou hier is, of in Nederland, een prachtige tijd.
Al moet ik toegeven dat we hier echt midden in de natuur zitten, vandaag liep er nog een ree door onze tuin... SUPER!!!

Ooh... heerlijk altijd hè! Het uitkijken en voorbereiden op een reis... bijna net zo mooi als de reis zelf ;-)

Nou, ik ben nieuwsgierig waar jullie reis dit keer naar toe gaat.
Laat me raden... gaat het KRETA worden? Olijfgaarden, Romeinse bouwvallen, schaapsherders en een weelde aan bloemen... kan bijna niet anders.

Je niet te druk maken hè! Lekker genieten...

Veel liefs,
Cilia