Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 9 mei 2013

Terrasheater...


Onze zelfgemaakte 'terrasheater'...


Tja... dat soort dingen heb ik werkelijk niets mee... een terrasheater, tjemig hoe komen ze erbij.

Op de loungeset, bij de terrasheater, nippend aan een glaasje rode wijn zaten wij te genieten van de prachtige sterrenhemel.

Sowieso ben ik niet dol op van die Engelse termen, vraag me af waarom zo'n ding niet gewoon terrasverwarmer heet, evenals... een bankstel.

Op onze bankstel, bij de terrasverwarmer, nippend aan een glaasje rode wijn zaten wij te genieten van de prachtige sterrenhemel.

Maar goed, daar doen wij dus niet aan.

Wij zitten hier op onze gammele houten stoeltjes, bij een zelfgemaakt vuurtje, slurpend aan onze glas cola, met tranende ogen naar de vuurvonkjes te kijken ;-)

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Is het niet altijd al zó geweest in onze Nederlandse taal met al die Engelse en Franse leenwoorden die we inmiddels heel normaal vinden in ons taalgebruik....
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het tegenwoordig de spuigaten uitloopt en er te pas en te onpas Engelse woorden gebruikt worden waar 'n heel goed Nederlands woord voor is.
Het zal de moderne tijd zijn,erbij willen horen,interessant willen doen of iets in die richting.
Spreek je moerstaal, zeg ik altijd.

Fijne dag en groetjes,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Of het altijd al zo was weet ik niet. Wel weet ik dat we al eeuwen Franse leenwoorden gebruiken... was erg chique om Frans te spreken. Later leenden we ook veel van de Duitsers, nam af na de Tweede wereldoorlog. Sinds die tijd komen er steeds meer Engelse leenwoorden bij.
Op zich vind ik dat niet zo erg... maar net wat je zegt, WEL als het gaat om indruk te maken, ook als het om de 'commercie' gaat.
Ach, eigenlijk maak ik me er niet echt druk om... ieder zijn ding TOCH!!!

Lieve groetjes,
Cilia