Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 13 maart 2013

TIP...Twee kastjes...


Twee kastjes voor drie personen...


Waarom een foto van twee niet bijster mooie kastjes?

Deze twee kastjes komen uit een voormalig armenhuis. Een ieder die in het armenhuis terecht kwam had de beschikking over één zo'n kastje. U raad het al... het lage kastje was voor een alleenstaande en de dubbele kast was voor een echtpaar.
In zo'n kastje bewaarden de mensen in het armenhuis hun hele hebben en houwen... kleding, 'waardevolle' spullen etc.etc., gewoon alles wat ze bezaten. Bij sommigen zat het kastje maar half vol... met gekregen spulletjes.

Hier bij ons thuis waren wij altijd met ons drieën, onze zoon en wijzelf. Altijd als ik ietwat ontevreden was omdat ik bijvoorbeeld iets niet kon kopen omdat het te veel kostte... keek ik naar de kastjes, daarna keek ik eens om mij heen, om vervolgens weer te stralen en te beseffen hoe rijk wij eigenlijks wel zijn.

TIP... als u eens een ietwat ontevreden gevoel bij u zelf bemerkt, wat uiteraard bijna ondenkbaar is ;-) Kijk dan eventjes naar deze kastjes en alles wat u meer bezit als dat er in zo'n kastje gaat is RIJKDOM, op materieel gebied wel te verstaan :)

We zitten alweer te popelen om richting Frankrijk te gaan. Zijn er nog niet geheel uit wanneer... of over een dikke week... of over twee dikke weken.
Binnenkort ons nieuwe klusrooster voor het komende jaar, dat beloofd weer wat... ;-) Zo niet, dan nemen wij deze twee kastjes mee.

8 opmerkingen:

Unknown zei

Zo is dat Cilia, we zijn altijd rijker als dat we denken!

La Couronne zei

Hoi, leveren jullie die kastjes ook aan huis want ik heb een beetje last van zo'n ontevreden gevoel ;-)
Gr. , Michel
P.s. wellicht dat het over gaat als het echt lente wordt.

Cilia zei

Ja... best wel jammer dat we dat niet ALTIJD gelijk door hebben hè! Soms (vaak) komt onvree ook door vergelijken... 16 tot 18 graden schreef je toch? Hahaha...

Cilia zei

Hoi Michel,
Ik zie dat je er nog niet helemaal overheen bent... tijd hè! Tijd heelt alle wonden. Zo niet... stuur ik je een foto van ons kastje ;-)
Een vrolijke VOORJAARSGROET,
Cilia

Unknown zei

hahahaha, maar nu sneeuw! Ook mooi.

Ger zei

Niet bijster mooi.....??
ik vind de kastjes prachtig door hun eenvoud,
en alleen de uitleg achter deze kastjes vind ik al mooi.....het zet mij aan het denken.

Toch was er ooit iemand in het armenhuis die van zijn eenvoudige kastje iets bijzonders wilden maken,iets wat de andere kastjes niet hadden.....en brandschilderde het kastje met rijkelijk oriëntaals motief....
of kwam er later iemand op zo'n creatief idee?

Een voorjaarsgroet uit het Brabantse land waar de spreuk:maartse buien, die beduien, dat de lente aan komt kruien......
helemaal van toepassing is op dit moment.

Liefs,Ger


Cilia zei

Tja lieve Ger,

Op deze aardbol lopen nog menige mensen rond die wat blij zouden zijn als ze dusdanig 'veel' spullen hadden dat ze zo'n kastje konden vullen.
Wij zijn toch maar eventjes goed bedeeld ;-)

Ik weet eerlijk gezegd niet of die mensen, die in het armenhuis zaten, tijd genoeg hadden om het kastje ietwat op te leuken... IK WEL, hahaha.

Ooh... heerlijk, dus de lente is in aantocht. Moet zeggen dat de zon hier al drie dagen zijn best doet... nu de temperatuur nog wat omhoog.

Lieve zonnige groetjes,
Cilia

Cilia zei

Ooh, hier is het momenteel HEERLIJK zonnig :)