Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 1 februari 2013

Goudvink...


Afgelopen dagen weer helemaal in mijn sas, wat betreft vogeltjes in onze tuin.


Een komen en gaan van vele vogels sinds de sneeuw weg is. Alsof ze plots allen het voorjaar in het hoofd hebben.
Mussen, pimpelmeesjes, merels, tortelduifjes, koolmeesjes, 1 roodborstje, eksters, groenlingen, vinkjes, etc.etc., maar ook zo af en toe de afgelopen week prachtige staartmeesjes, een grote bonte specht en goudvinken. 


Uiteraard had ik hier graag schitterende foto's geplaatst, maar helaas dat gaat ZEER moeilijk met mijn sneue oude kleine automatische camera. Ook moet ik toegeven dat mijn ramen nogal wroetig waren en aangezien de foto's hierboven vanuit het huis genomen zijn krijg je ietwat wazige foto's.
Toch heb ik deze twee even geplaatst omdat goudvinkjes, vooral de mannetjes, zo prachtig mooi zijn om in je tuin te hebben.
Met z'n drietjes (2 mannetjes en 1 vrouwtje) zijn ze al dagen lang druk in onze tuin aan het snoepen van het zaad van de uitgebloeide guldenroedes, die ik altijd tot in het voorjaar laat staan.

In Frankrijk heb ik nog nooit goudvinkjes gespot in de buurt van ons huis. Trouwens ook de simpele huismus zien we daar nooit bij ons huis.
Gelukkig wel vele anderen, maar niet zo geconcentreerd als hier in ons tuintje, waar het momenteel een drukte van belang is.

FIJN WEEKEND...

Sowieso een fijne dag gewenst, weekend of geen weekend ;-)

Geen opmerkingen: