Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 30 januari 2013

Tijd vliegt voorbij...


Afgelopen nacht slecht geslapen, de reden daarvan was dat me plots te binnen schoot dat het alweer vijf jaar geleden is dat ik nietsvermoedend achter mijn comp zat, leuke kastelen te bewonderen en opeens een leuk huisje zag...
Vijf jaren Le Pre Bonnet kwamen vannacht voorbij. Hoe gek alles kan lopen... Totaal geen plannen om een huis in Frankrijk te kopen, wel dol op Frankrijk... dat wel.
Hoe plots mijn oog, vijf jaar geleden, op Le Pre Bonnet viel. Henk, die al in dromenland was, wakker gemaakt. Met slaapoogjes aanschouwde hij het huis, vond het een mooi huis en vertrok weer naar zijn bed om verder te dromen. Hoe ik om 1.30 uur 's nachts gelijk een mail naar de makelaar gestuurd heb om vervolgens de volgende dag Henk daarvan op de hoogte te brengen.
De spanning die daarop volgde, het wachten en de twijfel.
Een tweede huis! Tja, wat we daarmee moesten wisten we eerlijk gezegd niet.

Tot de dag van bezichtiging bleef de twijfel, hoe gaan we dat doen, hoe gaan we dat betalen, hoe vaak willen we daarheen... twijfel twijfel en nog eens twijfel.

Februari 2008

Hoe we begin februari, zonder dat er ook maar iemand van op de hoogte was, naar Frankrijk vertrokken en ons huis voor het eerst in het echt aanschouwden om gelijk dezelfde dag een bod te doen om een uurtje later het huis mondeling te kopen.
Dat was op een zaterdag, zondags zijn we nog even gaan kijken wat we gekocht hadden...

Tja, ach... knus is even wat anders.

Viel niet tegen, net een kasteeltje (nou ja...) en ook zo gezellig van binnen.
Voordat we er erg in hadden zaten we plots met een huis in Frankrijk. Tja... en moest er geklust worden. De tijd vliegt voorbij, dat alles is alweer vijf jaar geleden, Al moet ik zeggen dat het nog even wachten is op het LUSTRUM, daar we de sleutel pas op 20 juni 2008 kregen.

Ons heerlijke boshuisje waar we nog geen seconde spijt van hebben dat we het gekocht hebben, waar we ons al helemaal thuis voelen alsof het nooit anders geweest is. Een huis waar we al zo'n beetje vijf jaar van hebben kunnen genieten. Een huis waarvan we hopen dat er na ons ook weer mensen komen die er net zo als wij van gaan genieten. Een huis die wij tijdelijk de onze mogen noemen. Een huis, ach ja... gewoon een huis, eigenlijk niets bijzonders en toch ook wel bijzonder... althans voor ons.

Heerlijk toch, als je na bijna 5 jaar lekker op je bank kunt hangen onderwijl denkend aan hoe het was.

We hopen 20 juni het LUSTRUM te kunnen vieren.


7 opmerkingen:

Walter zei

Leuk om te lezen hoe het zo kwam.
Ik wens jullie er natuurlijk nog eindeloos veel plezier mee!
Groetjezzzz

Cilia zei

Hoi Walter,
Wij hopen er ook nog vaak van te mogen genieten.
Lieve groeten,
Cilia

La Couronne zei

Hoi,
Met wat het nu al is zou ik zeggen; klop jezelf maar even op jullie schouders want het resultaat is prachtig.
M.v.g. Michel

Unknown zei

Gewoon lekker van blijven genieten Cilia!

Cilia zei

Ha Michel,

Dan te bedenken dat het nog LANG niet af is ;-)
We ploeteren gewoon nog even verder.

Jullie binnenkort weer die kant op? Wij gaan ergens in maart weer eventjes, denk ik.

Groetjes en wie weet tot gauw weerziens,
Cilia

Cilia zei

Yep... doen we :)

En eh... het is zover hè! Ik zet je B&B tussen de LINKS in de kantlijn... hoop dat er vele gasten komen.

Groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Kan me dat nog goed herinneren dat ik uitkwam op jou blog toen ik zocht naar oude vloeren en de foto bij google afbeeldingen aan klikten met vloer van tomettes....en toen sloeg ik midden in de nacht aan het lezen over jou besluit om dit huis in Frankrijk te kopen.
Goede keuze...ook al was het een beetje snel;-)
maar ik ben dan ook een stomme trut die geen besluiten durft te nemen over zulke zaken,daarom zal ik ook mijn verdere leventje blijven dromen over een eigen B&B ergens op sfeervolle plek.

Dat jullie nog tot in lengte van dagen mogen genieten van Le Pre Bonnet !!!!

Liefs,Ger