Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 25 november 2012

November 2012...


Gisteren een rustige reis gehad, geen files, geen pech of ander oponthoud... enigste minpuntje, de eerste uurtjes in Duitsland mist. Af en toe tijdens de reis even achterin kijken of de katten nog wel leefden, daar we ze zo goed als de gehele reis niet gehoord hebben. Tijdens de pauzes kregen ze even wat kattensnoepjes, verder ging het formidabel. Met de honden is het sowieso nooit een probleem, echte reishonden zeg maar...

Vandaag een redelijke drukke dag gehad. Vanmorgen gelijk een grote pot soep gemaakt, echte Hollandse groentensoep (de balletjes had ik thuis in Nederland al gedraaid).
Het huis weer wat woonklaar gemaakt. Gek is dat, zijn we maar twee maanden hier niet geweest... lijkt het een eeuwigheid. Moet er altijd eerst even weer wat leven in het huis geblazen worden. Kachels flink opstoken, het is bij aankomst vaak behoorlijk koud in huis.


Weer gezellig her en der wat rommeltjes plaatsen, als we weggaan ruimen we alles altijd 'onleefbaar' op.
De tuin lijkt ook net alsof er jaren niet naar omgekeken is, zelfs het gras is nog gegroeid de afgelopen 2 maanden, hm... moet dus nog gemaaid worden. De onkruidjes tussen de stenen hebben ook hun uiterste best gedaan, om zo snel mogelijk groot te groeien.

Rond een uurtje of 12 kwamen er eters, zet ik de oven aan... komt me daar een vieze geur uit, waarschijnlijk zijn er weer muizen bezig geweest om zich te goed te doen aan de isolatie binnenin de oven (gaan we morgen nader inspecteren), ook hadden de muizen zich tegoed gedaan aan onze zeep, tja... ze hebben nog een stukje voor ons overgelaten, hoe sociaal!

Tegen goed 3 uur vanmiddag kwam er nog wat visite en voordat het geheel donker was buiten nog eventjes een leuke wandeling door het bos gemaakt.
Dan merk je dat het vroeg donker is.

Vandaag scheen de zon hier nog regelmatig... voorspelling is dat het halverwege de week licht gaat sneeuwen, ik ben benieuwd (misschien skieën? Grapje...)


Zo even weer wat eten, lezen en/of een puzzeltje maken en dan zit de eerste dag er alweer op.

Morgen weer een nieuwe dag, een dag met slingertjes...

10 opmerkingen:

Walter zei

Sfeervolle foto's ook.... ;-)

michel zei

Goedemorgen,
Als ik me niet vergis; van harte gefeliciteerd!!
Een fijne dag nog en veel plezier in Frankrijk.
Gr. Michel

Ger zei

.....Vandaag...slingertjes....jarig...wie???
(een ding weet ik zeker:dat mijn zus vandaag jarig is)

Vast iets te vieren....als was het alleen maar dat jullie weer dáár zijn, daar waar het gras niet enkel groener lijkt dan bij de buren maar het ook is;-)......Proficiat!!! in elk geval uit een druilerig en donker kikkerlandje.

Wat zal de keuken zich binnen de kortste keren gevuld hebben met lekkere geuren,groentesoep!!!

Alleen bij het lezen van die andere geur kan ik het kippenvel op mijn armen niet onderdrukken,de komende dagen ook weer lekkere hapjes voor de poezenbeesten......dat wel.

Amuseer je met en warm je aan het gezellige Franse leventje!!!

Lieve groeten en fijne dag(en)!!!!
Ger

Cilia zei

Ja hè! Je mag weer even een weekje mee... genieten van Frankrijk :)

Cilia zei

Hoi Michel,

Eh... nee, je vergist je niet. Er zit weer een jaartje bij op. Ga uiteraard niet vermelden hoeveel het ondertussen al is ;-)

Bedankt voor je attentheid, lief hoor.

Groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia

Cilia zei

Hallo Ger,

Van harte gefeliciteerd met je zus.

De slingers hangen hier alweer vrolijk in de woonkeuken, bloemetjes op de vaas en tevens al wat leuke kado's mogen ontvangen, waaronder een schitterend boek van Gaudi. De keuken is gevuld met heerlijke geuren hier, dat word smullen vandaag.

Ja... dus, er zit weer een jaartje bij op. Of dat nou zo plezierig is op mijn leeftijd betwijfel ik, maar alles erom heen is best aangenaam en om dan ook nog hier in Le Pre Bonnet te mogen zitten... een verwend mens ben ik en voel ik me.

Jij ook lieve groeten en het allerbeste gewenst vanuit regenachtig (momenteel) Le Pre Bonnet,
Cilia

Anoniem zei

hieperdepiep Hoera, gefeliciteerd met je verjaardag, buurvrouw !!!! maak er een mooie dag van . groetjes Wilma, Johannes en de boys.

Cilia zei

Hé... wat leuk, ik zit hier met blosjes van plezier, BEDANKT buurtjes.
Tja, ga ik als 'jonge' dame weg... kom ik straks als oude 'knar' weer terug ;-)

Tot binnenkort (dan zie je vanzelf een oude bes door de straat lopen... ikke), groetjes,
Cilia

Anoniem zei

hey cilia, je bent zo oud als je je voelt he !!! enne....oude dame dat valt nog best wel mee hoor !!! nog veel plezier deze week in frankrijk. tot volgende week en doe de groetjes aan henk !!!

Cilia zei

Pfff... gelukkig. Tja 18 en een beetje is eigenlijks ook nog helemaal niet oud hè!
Voel me vaak ook NOG erg jong, maar soms :-(
Groetjes, ook van Henk.