Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 16 november 2012

Hanghoekje...


Even een verhaaltje voor het weekend...

Afgelopen zomer, tijdens mijn ZEER eenzame dagen, kwam er zo af en toe wel eens sporadisch iemand langs.

Op een zekere middag, ik zat wat weg te kwijnen... begon al te praten tegen de bloemen, stond plots J. voor mijn neus.
J. is zo'n iemand waar je graag even indruk bij wilt maken (je blijft een vrouw hè!) , want gezegd moet worden... J. heeft alles mee. Goed ogend, behoorlijk bemiddeld, goed gekleed, tja... en op de koop toe ook nog aardig. Zo iemand waarbij je jachtinstinct vanzelf op gaat spelen... want ja, dan mag ik wel zo'n 20 jaar samenwonen, dat houdt niet in dat ik mijn ogen in mijn zak heb zitten.

J. ken ik al vele, hele vele jaren, idem dito andersom. Hij staat altijd prompt voor mijn neus als ik net in mijn allerbelabberdste shirtje loop, haren in een ongekamd gek toefje op m'n hoofd en in het ergste geval nog niet gedoucht.
M.a.w. mijn startpositie is vaak niet echt optimaal te noemen.
Toch laat ik mij uiteraard niet kennen : borst naar voren, schouders naar achteren, buik wat inhouden, in het rondte kijkend... zijnde Hare Majesteit.

Zo ook op die zekere middag, een erg gezellige middag. Veel gelachen, veel gebabbeld, veel koffie gedronken om uiteindelijk samen te besluiten naar de dichtsbijzijnde grote plaats te gaan, om nog even een boodschapje te halen.
Afsluiten met een glaasje op een terras om vervolgens weer op huis aan te gaan. Zéér gezellig. Thuis aangekomen, nog wat nagebabbeld en gelachen, handjes geschud, drie zoenen en mekaar vrolijk uitgezwaaid.

Met de blosjes nog op mijn wangen, begaf ik mij naar de badkamer... keek stralend in de spiegel... Aah... jakkes... nog eens kijken... Aaahhh... koffie in mijn hanghoekje.

Daarvoor heb ik Henk, die wijst mij er normaliter even op als er wat viezigheid in mijn hanghoekje achter gebleven is, gaat hij heel overdreven met zijn vinger aan zijn mondhoeken wrijven... zodat ik weet hoe het er voor staat.
Tja... bij Henk kan ik gewoon in mijn oudste kloffie lopen, buik gezellig laten ploffen, haren in een ongekamd toefje en... zelfs ongegeneerd stinken ;-) Dat doet 20 jaar samenwonen met je, gewoon lekker jezelf kunnen zijn... we gaan voor nog eens 20.
Maar soms... ik hoop toch stiekem dat ik toevalligerwijze mijn aller, aller leukste shirt aan heb, haren mooi gekamd, fris ruikend e.d. als J. weer eens onverwachts voor de deur staat :)

Fijn weekend...

5 opmerkingen:

Cilia zei


Thank you Tariq for visiting and commenting.
I like the Dordogne very much. It's a lovely region.

Cilia

Unknown zei

Thank you very much for the great list and I appreciate your efforts to bring such a huge list for us. I really appreciate posts, which might be of very useful. I look forward to future updates. Once again thanks. Keep smiling.
Get More Twitter Followers

Cilia zei

;-) ;-) ;-)

Best regards,
Cilia

simon korving zei

Tja .... en mijn buurvrouwen zijn ver, heel ver in de zeventig ;-)))

Cilia zei

Hahaha... bij ons de boertjes veelal ook. Vandaar dat ik er meestal ook niet in mijn mantelpakje rond hups ;-)