Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 29 november 2012

Chateau Fourchaud...


Om eerlijk te zijn, zijn we deze week nogal lui... Vaak als we rond een uurtje of één a twee een hapje eten, overleggen we eventjes wat we zoal die middag gaan doen. In plaats van klussen, gaat onze voorkeur veelal uit naar een rondtoertje... lekker lui in de auto zitten genieten van de omgeving.


Afgelopen zomer had Ger het over Chateau Fourchaud. Dit leek ons wel erg leuk, maar vanwege tijd tekort (we waren namelijk niet zo hele lang hier... grapje...) is het er van de zomer niet van gekomen. Zodoende vanmiddag die kant opgegaan.


Helaas waren wij er pas laat op de middag, zodoende durfden wij niet in het kasteel. Ook hadden we geen goede zaklantaarn bij ons. Zodoende moesten wij het deze keer alleen met de buitenkant doen. We zijn zekers van plan om er nog een keer heen te gaan, met goede zaklantaarns... Spannend...


Het is een vervallen kasteel, waar je uiteraard niet in mag. Er staat een video over het kasteel op you tube, http://youtu.be/ENefA4NB-Hg. Chateau Fourchaud ligt in de Allier, onder Moulins, vlakbij Besson.


Komen we vanavond thuis... ligt er sneeuw. Ben je maar een paar uurtjes weg, is het plotsklaps een wit wereldje. Gelijk sneeuwballetjes (kleintjes, omdat er maar weinig sneeuw ligt) gooien.
En jawel hoor... alweer een foto van ons kruiwagentje. Niks geen knop van de cv omhoog draaien. Welnee... de gehele dagen hout sjouwen, voor de houtkachels. Pfff... zweten :-)

P.s. Ger... nog bedankt voor de leuke tip, we hebben genoten en zijn van plan om er nog een keer heen te gaan.

2 opmerkingen:

Ger zei

Hé....Cilia, jullie waren daar, lees en zie ik...
Heel verstandig om niet naar binnen te gaan in het donker.Mijn schoonzoon en kleinzoon deden dat in de zomer wel,dochterlief en kleindochter scharrelde buiten wat rond....maar niet voordat ze tegen haar mannetje riep, geef mij de autosleutels eens voordat jullie niet meer buiten komen;-)

Goh ik dacht al wat heb ik plotseling veel kijkers op mijn blog en dat terwijl ik er niet eens een nieuwe post plaatsten,want mijn ervaring is dat er dan in korte tijd veel geklikt wordt waarvan 'n fractie reactie achter laat;-)

En sneeuw bij jullie,dat zal voor mooie beelden zorgen.

Lieve groeten en fijn weekeind!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Helaas was het al flink aan de late kant, zodoende durfden we niet naar binnen (anders durf ik misschien ook niet, hahaha...), maar we willen er nog wel een keer weer heen.

Haha... ja dat kan ik me voorstellen, dat het plots storm liep op je blog. Nou... ze kijken in ieder geval dan niet voor niets, hebben dan een erg leuke blog te bekijken.
Voor degene die niet klikken, die weten niet wat ze missen ;-)

Jij ook een heel fijn weekend en lieve groetjes,
Cilia