Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 22 november 2012

Bijna zover...

Nog even een oude foto, herfst 2010.


Zelf vind ik dit zo'n gezellige foto, stom hè! Dat komt denk ik omdat ik deze foto associeer met herfst, gezellig de houtkachels aan, dikke truien, lekker eten, feestdagen die naderen, regen en guur weer.

Nog 2 nachtjes slapen en dan hopen we weer die kant op te gaan. Komen er vast en zeker weer wat nieuwe foto's, nog even geduld dus...

We gaan samen met beide honden en beide katten die kant op voor een week.
Op het programma staan een paar kleine klussen, o.a. : de potten met hosta's en andere planten naar binnen brengen, deze hebben we eerst even wat ingekuild, maar moeten bij strenge vorst onder dak. Hout kappen en zagen, alvast voor volgend jaar. De espagnoletten op de ramen maken. Het huis weer wat warmer aankleden, door overal weer wat karpetten op de vloeren te leggen (deze halen we zomers vaak weg). Wat verder met de deur naar de 'etable', schilderen en verder afwerken. En... misschien een begin maken met een kippenhok, in ieder geval bekijken waar we een kippenhok willen hebben... wat op zich al een heel gedoetje is ;-)
Kippenhok ?  Jawel... wij willen waarschijnlijk volgend jaar zomer, als we er weer voor langere tijd zijn, onze kippen en haan meenemen. Of het daadwerkelijk wat wordt, daar durf ik nog niets van te zeggen... de intensie is er in ieder geval wel.
Natuurlijk zijn er nog veel meer klussen te doen, maar ik denk dat daar een weekje te kort voor is... aangezien er uiteraard ook nog even tussentijds gegeten en gedronken moet worden met vrienden en kennissen en niet te vergeten zo af en toe een leuk uitstapje.

Tadaaaaa... weer veel zin in.

Ik weet nog niet of we de laptop meenemen, zo ja... dan meld ik me vandaar wel weer. Zo nee... dan laat ik weer van me horen zogauw we terug zijn.

Alvast een goed weekend en wie weet tot de volgende blog.

P.s. nog even het filmpje van Henri gaan bekijken hoor, echt vermakelijk.

2 opmerkingen: