Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 7 november 2012

3 Foto's...


Soms, heel soms overkomt het mij, dat ik eigenlijks even een blogje zou willen maken, heb er gewoon eventjes zin in,  maar dat me gewoon stomweg niets te binnen schiet. Zit ik er al helemaal klaar voor, komt er niets boven borrelen. Typ wat woordjes in, verwijder ze gelijk weer om vervolgens leeghoofdig naar een witte pagina te staren.
Vervolgens zet ik er maar eventjes wat foto's op en denk : EN NU...

Vooruit daar gaan we, even een blogje over de tussentijd. De tijd tussen twee bezoekjes aan Frankrijk
.


Foto 1... Een beetje een vage foto, met opzet, van een klein hoekje van onze keuken in Nederland.
De woonkeuken hier is één van de ruimtes waar ik zeer veel verpoos, een kleurig geheel waar het prettig toeven is, zicht op de tuin waar vele vogels rond fladderen en de kippen gezellig scharrelen. Waar vaak ook de nieuwe plannetjes gesmeed worden voor ons huis in Frankrijk.
Ook de plek waar we vaak zitten, bij de hoge tafel, als er bezoek is.


Foto 2... De zee, deze foto is afgelopen zondag gemaakt. Even lekker uitwaaien op één van de noordelijkste puntjes van Nederland. De zee blijft altijd trekken, niet de stranden maar het ruige en het wijdse van de zee. Vaak als we even eruit willen moeten we een keuze maken uit : de zee, het bos, heidevelden (Drente), buitenland (Friesland of Duitsland), de bergen of... naar de stad (de stad daar bedoelen wij hier in het noorden Groningen mee... zomaar even een weetje).
Voor degenen die naar Frankrijk geëmigreerd zijn vanwege ons zogenaamde overvolle landje, wat ik regelmatig gelezen heb op sommige blogs, zal ik zo willen zeggen : NOG NOOIT IN NOORD NEDERLAND GEWEEST ZEKER? , lekker rustig hier... zie foto hierboven :)



Voor verder tijdverdrijf had ik willen schilderen... ware het niet dat mijn schilderspullen meest nog in Frankrijk liggen. Een geldig excuus om even met kleurpotloodjes bezig te gaan.
Een Frans torentje, ik ben dol op torentjes. Had graag een huis met een torentje willen hebben, al was het maar een kleintje... was ik vet tevree.

Zo... toch nog even een blogje eruit geperst, ga nu aan de hoge tafel in mijn keuken schetsjes maken voor een toekomstig torentje, je weet namelijk maar nooit wat er zoal op je pad gaat komen.
Welicht een huisje aan zee, een huisje met een torentje. Bos, bergen en heidevelden achter het huis en in de tuin schitterende kurkeiken en palmbomen, terrassen en platanen, weelderige geurende bloemen, bootje voor het huis...

Ooh... binnenkort (nog 2,5 weekjes) gaan we weer, naar ons 'bescheiden' boshuisje.

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Als je eenmaal begint aan 'n blogje en je weet het even niet.....ach dan komt het vanzelf wel zie ik hier:-)
En het is nog hardstikke leuk ook met mooie foto's en plannen die jij maakt in de toekomst.
Tja....ik was paar maanden geleden voor het eerst in m'n leventje in de provincie Groningen op de terugweg uit Ostfriesland,en leuk was het zeker,we zochten snel een slaapplaats en dat vonden we in Hotel Bourtange.
Om de volgende dag heerlijk in het geweldig leuke vestingstadje te gaan kijken.Wat hebben wij genoten!!!

Ik wilde vanavond na een hele lange spannende dag in het ziekenhuis te hebben doorgebracht, waar ik bij manlief bleef die Dotter behandeling moest ondergaan en nachtje daar moet blijven.......ff bloggen om tot rust te komen en mijn gedachten van zorgen te verzetten....heb ik te vette pech geen internet te hebben.
Nou ja.... verder alles goed gegaan GELUKKIG,na zes jaar geleden 4 bypass's te hebben gekregen,vorig jaar Dotterbehandeling met goede resultaten wat huzarenstukje was volgens de deskundigen van ziekenhuis, en vandaag weer Dotterbehandeling met het plaatsen van 2 stents.
Nou dan ben ik echt aan het eind van mijn Latijn en drink de laatste slok uit mijn glas en ga het warme mandje in.
Morgen weer fit mijn menneke ophalen,mits hij naar huis mag.
Maar ondanks alles blijven we positief.

En jullie over paar weekjes weer lekker naar Frankrijk!!!
Volgens mij heb je daar echt zin in.....
kan het me helemaal voorstellen!!!

Lieve groeten en tot blogs!!!
Ger

Cilia zei

Hallo Ger,

Dan was je vlakbij ons huis... Bourtange ligt op een steenworp afstand, een leuk vestingsplaatsje met regelmatig leuke markten. Hotel Bourtange ben ik nog nooit geweest, weet wel waar het is.

Tjemig Ger, kan me goed voorstellen dat je gisteravond aan het einde van je Latijn was. Er gaat niets boven gezondheid... zelfs geen huis met torentjes :) Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel in de medische wereld, ik sta er vaak versteld van. Neem bijv. zo'n bypass, toch wonderbaarlijk dat zoiets allemaal mogelijk is.
Fijn dat je er positief in blijft staan, volgens mij ben je een schat van een vrouw... ik zou nog heel wat van je kunnen leren ;-)

Lieve Ger, ik hoop dat je man vandaag weer mee naar huis mag en wens jou en je man heel veel sterkte en goeds.

Dikke knuffel,
Cilia