Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 13 oktober 2012

Wat zijn nou 4 maanden ?


4 Maanden zijn zo voorbij...

Gewoon omgevlogen, alsof het niets was.


Toch een hele ervaring rijker, dat dan wel weer...

Eén van de dingen waar we van tevoren geen rekening mee gehouden hadden was, dat je in 4 maanden eventueel ook wel eens ziek zou kunnen worden, of haast nog erger... last van je gebit zou kunnen krijgen. Stom natuurlijk, maar wij zijn zelden ziek... om eerlijk te zijn heb ik de praktijk van mijn huisarts nog nooit van binnen bekeken, terwijl hij toch al zo'n 20 jaar mijn huisarts is (ik wordt al ziek bij de gedachte dat ik er heen zou moeten... dus... denk ik er zelfs niet aan :)). Zo er ook niet over nagedacht dat ons daar wat zou kunnen overkomen.
Als tweede huiseigenaren hebben wij in Frankrijk geen huisarts en of tandarts, wat wel lastig kan zijn als je er voor langere tijd verblijft.
Daar gaan we de komende tijd toch nog eens stevig over nadenken. Want jawel... volgend jaar zijn we zekers van plan om er weer minstens 4 maanden aaneengesloten heen te gaan (mits mogelijk uiteraard).

Ook een fijne ervaring is het contrast tussen hier in Nederland en daar in Frankrijk te beleven. Hier in Nederland maak ik dagelijks babbeltjes, zie dagelijks mensen... terwijl er bij ons huis in Frankrijk soms dagen voorbij gaan dat je niet één mens ziet (Nou ja... oké, Henk dan... maar die telt niet mee). Hier in Nederland hou ik altijd al het doen en laten van mijn buurtjes in de gaten, evenals andersom... terwijl in Frankrijk de dichtstbijzijnde buurtjes op zo'n km afstand wonen, wat het een beetje lastig maakt hè! Grapje natuurlijk, maar feit is wel dat we in Frankrijk midden in de natuur zitten en hier in Nederland midden in het centrum van een dorp (wekelijks markt voor onze deur... oké, 1 marktkraampje... maar toch...).

Vaak praten we hier nog wel over eventuele emigratie, maar tot nu toe zien we ons nog niet volledig in Frankrijk wonen. Al vinden wij het er nog zo mooi (de natuur voornamelijk), ben ik toch bang dat het ons uiteindelijk daar te stil zou zijn om ons er volledig te vestigen. Waarom dan toch praten over eventuele emigratie? Omdat aan alle keuzes een prijskaartje hangt. Eén van mijn dromen is, om wat 'grootvee' te hebben. Zoals bijvoorbeeld wat paarden, ezels, varkens, geiten of dergelijke. Kippen hebben wij al :) Als we zo blijven doorgaan met twee woonadressen, is dit gewoon erg lastig te realiseren... omdat je dan constant voor goede oppas moet zorgen en tevens de beesten voor zeer lange tijd moet achterlaten.
Verder is het eigenlijks schitterend mooi om zo van twee werelden te snoepen, regelmatig naar Frankrijk en tussentijds gezellig in Nederland (over een maandje weer...).

Ach... en er moet ook wat te dromen blijven... toch!

Fijn weekend gewenst allemaal...

P.S. mijn tand zit weer vast en mijn gebit is weer gereinigd... 3 keer heen geweest, nog 1 keer te gaan. Pfff... helemaal weer opgelucht. Geen geklik meer...

Geen opmerkingen: