Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 16 augustus 2012

Woelen...


Gisteren was het even heerlijk afgekoeld hier, een verfrissend bui-tje... de gehele avond regende het. Zelf vind ik dat wel prettig... niet te lang natuurlijk, maar even wat regen is best aangenaam.
Al met al een fijne dag, veel zat mee, geen zorgen, lekker eten en een gezellig babbeltje. Gewoon wat je noemt, een normale prettige doorsnee dag.

Tegen een uurtje of 2 's nachts met een goed humeur m'n bed ingedoken, raampjes erbij open, voor de lekkere frisse bries, mijn zalig ruikend flanellen dekbedovertrek over me heen, nog even een stukje lezen... Daarna, lamp uit, knuffelen aan mijn zachte flanellen overtrek, luisterend naar de nachtgeluiden, nagenietend van de dag...

Linkerzij, rechterzij, op de rug, nee... toch maar op m'n linkerzij, op de buik, rechterzij, even overeind... er kriebelt wat, linkerzij, oeps... plassen, opgerolt, langgerekt, links, rechts, knuffel knuffel aan m'n zachte overtrek, teen buitenboord, toch maar niet, links, rechts, op de rug, dekbed over m'n neus heen, arm buitenboord... etc. etc.

Op zich niet vervelend hoor, nee...gewoon, dan schoot me dit te binnen en dan schoot me dat te binnen... niet eens piekeren, dan kan ik me het nog voorstellen... Nee, gewoon veelal leuke dingen die even voorbijkwamen. Eigenlijk lag ik best wel lekker zo onder mijn zachte fris ruikende flanellen dekbedovertrek, maar ja... je gaat toch op bed om eventjes te slapen.

Langzaamaan begon het buiten wat lichter te worden, de eerste vogeltjes lieten zich al horen, ik heb nog gedacht ; zal ik er maar afgaan. Daarna... uiteindelijk, naar alle waarschijnlijkheid, als een blok in slaap gevallen. Gek is dat, dat ik me dat niet heugen kan. Eerlijk gezegd weet ik niet eens of ik op m'n linkerzij, rechterzij, rug, buik, langgerekt, opgerold, teen buiten boord o.d. in slaap ben gevallen. Wel weet ik, dat ik geslapen heb ;-)

2 opmerkingen:

Ger zei

.....even de dag doornemen voor het slapen gaan...niks mis mee...slaap je niet dan rust je toch zeg ik dan altijd...
maar in jou geval.....wanneer dat uuuuuren gaat duren....tja denk ik dan weer...wanneer je veel doet op 'n dag,veel indrukken opdoet,met allerlei plannen rondloopt en niet in de laatste plaats voor omstreeks september wanneer zoonlief komt...en zo....tja..dan heb je ook veel door te nemen...;-)
En dan maak ik uit je post op dat het geen vervelende uren waren,en gelukkig was daar je lekker ruikende zachte dekbedje om aan te friemelen...
....kan het zijn dat ik tussen de regels door lees dat jij jou Henk mist.....:-)(ook niks mis mee!!!)

Je sliep vast een gat in de dag...
en deze keer geen Carpe diem...een zinsnede van Horatius.

Hoop dat jij vannacht in Morpheus armen mag liggen....zonder gedraai!!!

Lieve groeten en fijne dag!!
Ger

Cilia zei

Haha... Ger, al zit ik de godganse dag thuis in m'n uppie en maakt Henk een reis van hier naar Tokyo. Dan bij thuiskomst ben ik degene die overwegend van alles beleeft heb en honderduit vertellen kan... al is het maar over een mug. M.a.w. indrukken doe ik zelfs in het kleinste hokje van het huis op.
Maar doorgaans slaap ik er prima om (al moet ik eerst wel even lezen voor het slapen gaan).
Alleen zo af en toe heb ik eens zo'n nacht dat ik zonder reden lig te woelen. Kijk, als er nou echt een reden voor is...alla, maar zonder reden?

Zo rond een uurtje of 9 zat ik weer achter m'n bakje kwark, aangevuld met een mok koffie. Ja... dat is wel luxe hè! Om zomaar op een doordeweekse dag tot 9 uur op m'n bedje te liggen. Eerlijk gezegd sta ik meestal zo rond die tijd pas op ;-)

Denk ook wel dat ik vannacht als een marmot lig te slapen, daar ga ik vanuit.

Henk komt morgen terug. Het alleen zijn vindt ik trouwens niet zo erg (dat is mijn eigen keuze), wel het moment dat hij vertrekt. Dan valt de stilte plotsklaps zo enorme op.

Alvast een goede nacht gewenst en hele lieve groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia