Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 12 juni 2012

Tafelkleed...


Op zo'n regenachtige dag verpoos ik graag in de keuken, straks de houtkachel erbij aan, een boek om te lezen en dan kom ik de avond wel door.


Gekke foto... detail van het kleed wat op de keukentafel ligt, zie je die gekke toefjes in het midden ? Deze zitten altijd in de weg... soms moet je wat voor de leuk over hebben toch?


Nog even zo'n gekke foto. Volgens mij is dit een bonbonschaal of iets dergelijks. Normaal staat deze op de keukentafel. Maar aangezien Henk ons een andere lamp boven de keukentafel gemaakt heeft, een lamp die wat licht geeft (de vorige zeer weinig) zag ik plotsklaps dat ons kleed behoorlijk wroetig was... allemaal haar en ander troepie die je bij de vorige lamp niet zag. Hè bah, dus schoonmaken die hap. Zodoende stond het 'bonbonschaaltje' even elders.


Even doorgaand op dit schaaltje, er ligt altijd van alles op... behalve bonbons. Zo werkt dat hier bij ons, als er een schaal ergens staat komt er gelijk van alles op te liggen. Allemaal meest van die dingen waar niet echt een eigen plekje voor is, zoals bijv. een kassabon, een touwtje, een muntstukje, een oude mes, plakband, brillenetui, oude kaars, geldbuidel zonder inhoud, paperclipje, pen voor het geval dat, reserve vuuraanstekertje die het waarschijnlijk niet meer doet. Dat soort dingen, herken je dat?
Genoeg lade's in huis hoor! Maar dit is gewoon voor het gemak en staat vrolijk op onze keukentafel te staan.

Het weer is weer een beetje bijgetrokken, soms de zon en soms een bui. Van binnen naar buiten om vervolgens weer rennend naar binnen te gaan. Ach wat, morgen weer een nieuwe dag en onderwijl heb ik mijn voegwerk afgekregen.

Hup... eten koken, nou ja... opwarmen, laatste wandeling met de hondjes voor vandaag en dan voor de kachel.

Gossie, twee blogs op een dag... moet niet gekker worden. Dit wijd ik aan mijn loopneus, de gehele dagen loop ik met een zakdoek in de aanslag... heb zelfs overwogen om hem onder mijn neus te binden... ha...ha...tsjoe.  

Fijne avond gewenst...

Geen opmerkingen: