Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 1 mei 2012

Wel mee...of...niet mee.

De voorbereidingen, voor de komende zomer, zijn alweer een beetje op gang. Wat gaat ermee die kant op en wat blijft er in Nederland.
De hosta's en sommige andere potplanten gaan mee. Vorig jaar, in de zomer, zijn de 'vaste' potplanten in Nederland gebleven. Vele mooie grote hosta's en andere planten die ik al hele vele jaren in potten heb en 's winters binnen overwinteren heb ik vorige zomer niet zien bloeien. Zodoende proberen we dit keer vele mee te nemen naar Frankrijk. Op de foto hierboven komen de hosta's net boven kijken, deze foto heb ik vorige week gemaakt, momenteel zijn ze al een flink stuk groter... ik hoop dat ze niet al teveel uitdijen, is de aanhanger gelijk vol ;-)
Pièrre de haan en onze kippen gaan niet mee. Dat vindt ik persoonlijk wel wat jammer, onze kippen zijn van die echte knuffelbontmutsen... heel erg tam, ook zorgen ze voor onze kakelverse eieren (eitjes). We zitten te overwegen om een kippenhok met grote ren te bouwen in Frankrijk, zodat ze in de toekomst, als we voor langere tijd die kant opgaan, ook mee kunnen. Maar... helaas blijven ze de komende zomer thuis, waar overigens wel altijd goed voor ze gezorgd wordt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hierboven heb ik twee voorbeelden staan, zo zijn er hele vele dingen die de revue passeren : wel mee... of... niet mee. Bijv. Kleding, wat gaat er allemaal mee en wat niet... Boeken, hoeveel- en welke gaan ermee en welke niet... gemaksdingen, vermaakdingetjes, dingen waaraan we gehecht zijn, die éne stoel die zo lekker zit, luxe-waar...etc. etc. Tja, je komt wat tegen zo. Als we voor een week of drie weggaan is dat totaal geen probleem, vaak pakken we dan een avond van tevoren wat spullen, kleding e.d., bijelkaar, proppen het in de reistas (leggen het er netjes in bedoel ik...) en huppakee, klaar zijn wij. Maar ja... als je 3 a 4 maand weggaat, da's dan toch wel eventjes minstens een kwart jaar, dan... zou dat eventueel ook uitstekend willen, maar toch! Wij zijn nogal van de luxe (valt wel mee hoor), altijd bang dat we niet genoeg bij ons hebben (dat wel), zodoende geeft het wel wat gedoe. Voor degenen die denken dat we zo lang op vakantie gaan, wil ik nog even benadrukken dat dat niet de bedoeling is, dus in dat opzicht niet iets om jaloers op te zijn. We gaan daar ook 'gewoon' aan het werk voor onze belegde boterham/stokbrood... NIKS VAKANTIE... helemaal niet. Werken, werken en nog eens werken... binnenkort zet ik even een lijst op de blog met de werkzaamheden die we van plan zijn om te gaan doen de komende zomer. Hè, al helemaal zin in. Fijnheid troef. Nog twee-en-halve week, dan gaan we voor een paar dagen, om wat voorbereidingen te treffen, daarna gaan we 2 of 3 juni die kant op. 

De hosta's, deze foto is een paar dagen na die andere gemaakt. Ik heb ze gelijk in de schaduw gezet, zodat ze niet te snel groeien... Straks moeten we nog met een vrachtwagen die kant op ;-)

2 opmerkingen:

marion zei

hoi Cilia, wat zien de plantjes en kippen er goed uit. ik hoop dat ze het goed doen in frankrijk. wij hebben gister avond bericht gehad van de buren dat we storm schade aan ons dak hebben en er is een dikke grote den omgewaaid en op ons het terecht is gekomen. we kunnen pas laat juni naar frankrijk om dat Jan mijn man op 15 mei in het UMCG een nieuwe heup krijgt, dus maar afwachten hoe we het dan vinden en repareren zal wel door een bedrijf moeten gebeuren. ik zie mij nog niet op het dak zitten om dakpannen te leggen. de storm is op 29 april geweest en er is nogal wat schade zo hier en daar. ook hebben ze een dag zonder stroom gezeten, dat was ook de reden dat ik voor butagas dekozen heb in ons huis en niet voor elektrisch koken. zo nu ben je weer een beetje op de hoogte en groetjes ut Grunn Marion

Cilia zei

Hoi Marion,
Gaat vast gelukken met de planten, ze groeien met de dag... beloofd heel wat te worden.
Tjemig zeg, ik had al wel gehoord dat er een behoorlijke storm gewoed had, ik hoop dat jullie daar tegen verzekerd zijn... geeft sowieso altijd wat werk, bah vervelend zeg.
Ha, gelukkig wel een positief puntje... de operatie is in zicht, lekker net voor de zomer aan en dan heerlijk bijkomen in Frankrijk!!! Voordat je het weet is het eind juni.
Ik hoop dat de schade aan het dak wat meevalt en dat Jan weer spoedig loopt als een kiewiet.
Groetjes, Cilia