Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 24 februari 2012

Madame...

Tot vandaag de dag ben ik voor de Franse wetgeving MADEMOISELLE. Op alle officiële papieren (ook op de niet officiële...) ben ik mademoiselle CMK, koopakte, verzekering, belasting etc.etc. Nou lig ik daar absoluut niet wakker van maar... vreemd is het wel. Geeft een beetje zo'n OUDE VRIJSTER gevoel, zeg maar.
Natuurlijk zou ik kunnen overwegen om het huwelijksbootje in te stappen, geen gedoe meer met eventuele erfenissen, eindelijk ook een MADAME, gewoon lekker gemakkelijk. Ware het niet dat ik totaal niet van het fenomeen huwelijk houdt en ook absoluut niet van plan ben om OOIT te gaan trouwen.
In Nederland is dit al jaren geen probleem meer, samenwonend staat zo'n beetje gelijk aan getrouwd zijn en met het vorderen van de jaren wordt je vanzelf een mevrouw.
Las ik vandaag in de krant dat ze dit EINDELIJK in Frankrijk ook willen veranderen, met DIT bedoel ik : dat Franse vrouwen en Nederlandse vrouwen met huis in Frankrijk niet meer hoeven aan te geven of ze getrouwd zijn of niet, maar automatisch MADAME worden. Voor mannen geldt dit uiteraard niet, die zijn en waren altijd al MONSIEUR.
Nou nog even een wetje dat samenwonenden gelijke rechten krijgen als gehuwden... HELEMAAL FIJN.
Dus... wie weet wordt ik binnenkort MADAME CMK, verruil ik natuurlijk wel gelijk mijn spijkerbroek voor een rokje met naaldhakjes ;-)
Allemaal een fijn weekend gewenst door Mlle CMK.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ik krijg bij Madame toch altijd een ander beeld, je-weet-wel....

Cilia zei

Haha... maar desondanks zou ik het voor de emancipatie van de vrouw een goed iets vinden.

Unknown zei

Da´s waar. ;)