Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 10 januari 2012

Fijn om thuis te zijn ???

Deze blog is eigenlijk een reaktie op Annette haar reaktie op mijn vorige blog, waarin zij begon met de zin : Ook weer lekker om thuis te komen, hè? Dit maalt mij al een tijdje door het hoofd, want ja... het zou fijn moeten zijn om weer thuis te komen, dat is de plek waar je als tweede huisbezitter de meeste tijd vertoefd. Toch is dit bij mij vaak niet het geval, de eerste dagen na thuiskomst heb ik vaak een opgelaten gevoel... zo'n gevoel van : DAAR GAAN WE WEER, pffff. Vaak bij thuiskomst wordt ik gelijk geconfronteerd met allerlei verplichtingen die ik veelal in ons tweede huis niet heb. Een tweede huis koop je over het algemeen ook omdat het huis op een plek staat die je voorkeur geniet, in mijn geval midden in de natuur. Als we daar zijn denken we ook vaak : Zo zouden wij wel altijd willen wonen. Maar dat is niet realistisch, de realiteit is dat we werken moeten om een boterham op de plank te krijgen, OOK als we daar zouden gaan wonen. Iets wat momenteel niet aan de orde is, welnee... daar werken we alleen maar als we er zin in hebben. Verder weet ik ook niet of de verveling gaat toeslaan als we daar daadwerkelijk zouden wonen, nu weten we altijd in ons achterhoofd dat we weer terug gaan/moeten (ook al zitten we daar 11 weken). Tja, eigenlijk best wel verdrietig, als tweede huisbezitter zit ik regelmatig in conflict met mijn gevoel en mijn verstand. Gevoelsmatig wil ik graag in mijn tweede huis zitten... maar verstandelijk bekeken denk ik dat het voor ons het beste is om in Nederland te wonen en te werken, althans tot nu toe... misschien morgen niet meer :). Wat toch een luxe-problemen hè.
Fijn om weer thuis te zijn? Uitzicht vanuit een kamerraam bij ons in Nederland. Hm... tja... ach... niks te klagen hoor... maar... waar is de natuur... en de bergen... en...
Kijk... kijk... aha... wel zicht op een kerkje vanuit ons huis. NOU... mooi toch?
Oef... dit is mijn uitzicht als ik een afwasje doe. Het restant van een relatief rustige jaarwisseling... moet kunnen toch? Zie ook het mooie toepasselijke hangertje (symbool voor vrouw) boven mijn aanrecht, ik doe meestal de afwas. Henk kookt vaak... dus daar hangt een andere :)

Ach ja, dat het enorme luxe- problemen zijn besef ik maar al te goed. Wij hebben in dat opzicht totaal niet te klagen, ik troost me met de gedachte dat het altijd erger kan, maar toch... die prachtige natuur mis ik bij wijze van spreken al een dag voor vertrek vanuit ons boshuisje in Frankrijk en het duurt dagen voordat ik er weer overheen ben en me weer prettig voel in Nederland. Tja... het is zo gek nog niet om GEEN tweede huis te hebben. Ik ben de dagen alweer aan het aftellen... dit keer wel ERG veel.
P.S. Natuurlijk heb ik nagelaten om er een foto van onze PRACHTIGE tuin met z'n vele bomen, hier in Nederland, bij te plaatsen... maar één ding kan ik hier wel verklappen... WE HEBBEN GEEN BERGEN in de tuin op een enkel molshoopje na.

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Beste Henk en Cilia,

kwamen bij toeval bij jullie Blog. Lazen jullie belevenissen en zagen de foto's van jullie leven daar en de werkzaamheden.
Zelf hebben we ook een huis in de Morvan bij St Leger sous Beuvray. Omdat we nog veel moeten verbouwen kijken we dan ook altijd met grote nieuwsgierigheid naar sites en ervaringen van andere nederlanders in de Morvan.
Zagen jullie raam/deur in 3 delen. Willen zelf eigenlijk ook zo iets degelijks en hebben daar wat vragen over. Hoe kunnen we met jullie in mail contact komen want ik kan het niet op het blog vinden. Lees graag jullie reactie op het blog. Grt, Marjolein en Arnold.

Cilia zei

Hallo Marjolein en Arnold,

Wij zitten niet in de Morvan, wat trouwens ook een erg mooie omgeving is, maar wij zitten in de Montagne Bourbonnaise. Dat ligt in de Allier (Auvergne), iets zuidelijker als waar jullie zitten (klein beetje maar...).
Leuk zeg, dus ook stevig aan het klussen.
De deuren met bovenlicht zijn we ook erg blij mee, deze hebben wij tweedehands in België gekocht. Daarna hebben we ze wat opgeknapt, zie... mei en juni 2009 (kun je vinden in de zijlijn onder LABELS).
Mocht je nog wat vragen willen, mijn mailadres is : ciliakoch@gmail.com

Vriendelijke Groetjes, Cilia