Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 9 november 2011

FEEST...echt niet...

TARARA BOEMSIDEE
We zijn alweer aan het aftellen... nog twee-en-halve week dan gaan we weer. Dit keer zit er best wel een behoorlijke tijd tussen, de reden daarvan is... dat we maar een beperkt aantal snipperdagen hebben en dat deze al zijn opgesnoept, om eerlijk te zijn hebben we zelfs al wat in het voren gesnoept. Niet getreurd, we gaan desondanks voor een lang (kort) weekend die kant op. Reden hiervan is dat ik heeel oud wordt (hoop te worden) in dat weekend, jawel... heeeel erg oud... durf het hier niet neer te zetten omdat het echt heeeeel oud is. Zo'n leeftijd, dat vele mensen het nodig achtten om het eventjes groots te vieren, zo niet ikke. Om eerlijk te zijn, zijn wij geen van beiden feestneuzen... Henk komt vanuit de klei... dat zegt al genoeg, zo niet ik, welnee ik kom vanuit het veen... dus bijna een geboren feestneus... ware het niet dat mijn moeder een echte friezin was, tja dat heb je dan... Oké, natuurlijk hebben wij ook flink wat afgefeest in onze pubertijd (die nogal wat lang doorging, alvast even indekken... dus geen ge ja...maar..., soms verbeelden wij ons nog wel eens dat we puberen...oké... zo af en toe steekt er nog wel eens een JEUGD-puistje de kop op), maar... daarna, toen we wat over het leven na gingen denken, kwamen wij erachter dat we niet van die feestnummers zijn, dat is niet zo ons ding.
HOLLADIJEE HOLLADIJO
Maar wat als je plots heeeeeel erg oud wordt? Dan... knijpen wij er dus stiekempjes tussen uit, een heerlijk lang weekend Frankrijk. Sorry lieve familie, vrienden en kennissen. Saai hè? FEEST... echt niet... Gewoon lekker saai met ons eigen naar Frankrijk. Want ik mocht kiezen en... dat is iets wat me een heerlijk gevoel geeft... lekker door het bos slenteren, opwarmen met een glaasje lekker lekker voor de warme houtkachel, genieten van de stilte... onderwijl stilletjes heeeeeeel erg oud worden. FEEST... toch wel... geen polonaisse (al zit ik te overwegen om met ons tweetjes, viertjes... honden doen vast ook mee, een polonaisse over ons terrein te houden), geen hoempapa muziek (klassieke muziek... want ik kom wat op leeftijd), geen giga- feestversieringen (hooguit een Sarah-pop met voor de sjeu wat ballonnetjes, feestmutsjes en toetertjes)...Nee... sterretjes kijken en genieten van de stilte...
LALALALALALA...
Even ter verduidelijking... ik wordt dan wel heeeeeel erg oud... maar ik voel me doorgaans nog PIEPJONG.
Trouwens schiet me zo maar even te binnen, als we er weer komen, slapen ONZE relmuizen alweer hun zevenmaands slaapje, hè hè... rust in de keet... best wel weer even prettig, al zijn ze wel erg mooi.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Alvast stilletjes gefeliciteerd dan he? ssShhHHhhhhhtttt.....

Cilia zei

Haha, wel wat vroeg hè? Maar desondanks alvast bedankt.

Anoniem zei

Alvast gefeliciteerd met deze zeeeeer jonge leeftijd!!!
Ik loop 9 jaar op je vooruit maar ach alles went!!!Ook wij vieren graag dit soort dagen in LDF

Heel fijn weekend

Marja

Cilia zei

Whaaaaaa... echt VEELSTE vroeg, duurt nog MINSTENS twee weken.
Helemaal blij, er gaat dus gewenning optreden op den duur. Ik vreesde al het ergste.
Bedankt, ook voor de bemoedigende woorden, hahaha.
Lieve groetjes van een NOG hele jonge 'dame',
Cilia