Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 27 oktober 2011

Thuis in Oost Groningen

Even een blik in een gezellig rommelig deel van ons huis in Nederland. Een heerlijk huis van VET over de honderd jaar, een bewerkelijk huis met VEEL heel VEEL hout. Het lampje bij de spiegel is zelfgemaakt, stamt nog uit de tijd dat ik veel dingen maakte aan de hand van de tiffany-methode, snak snak crea Bea jaja... dat was eens... ooit... heel lang geleden droomden wij er wel eens over om van dat soort crea gevalletjes ons een bestaan te kunnen opbouwen. Die droom koesteren we allang niet meer, momenteel doen we dat soort crea gevalletjes alleen nog zo af en toe voor ons plezier. Maar dit even terzijde, in deze blog wil ik het even hebben over ACHTERSTALLIG ONDERHOUD.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sinds 2008, toen we ons huis in Frankrijk kochten, is zo goed als al onze energie daar in gestoken, oké hier thuis werden wel gewoon de normale dagelijkse dingetjes zoals stoffen en stofzuigen gedaan... MAAR meer eigenlijk ook niet. Nou wil het geval dat ik bij thuiskomst, na 11 weken Frankrijk, even met nieuwe ogen om mij heen keek en best wel een dipje kreeg bij wat ik zag, structuurwanden die wroetig zijn, een badkamer uit het jaar nul, houten vloeren helemaal sleets, overal van de deuren en kozijnen verf eraf, zo kan ik nog wel even een poosje doorgaan. Allemaal van die dingetjes die voor ons uitgeschoven werden, veelste druk met ons huis in Frankrijk (in gedachten zal'k maar zeggen). Ook het idee: blijven we hier wonen of gaan we verkassen naar Frankrijk deed er niet veel goeds aan. Ik vraag me stilletjes af of dit 'probleem' zich ook bij sommige anderen weleens voor doet: Tot niets komen omdat je nog niet weet of je al op je plekje zit waar je graag zou willen wezen. MAAR... wij zouden wij niet zijn als we uiteindelijk toch nog tot een verstandig besluit komen, oké... het duurt bij ons soms wat lang... maar toch. Wij zijn voornemens om hier even wat zaken aan te pakken en op te frissen, we kwamen erachter dat, willen wij ons huis verkopen... dan zou het een voordeel zijn als ons huis er weer wat fris en fleurig bij staat EN... willen wij hier blijven... dan leeft het voor ons ook weer wat prettiger. DUS... werk aan de winkel, boenen poetsen verven schuren timmeren tegelen metselen etc.etc. Pfff... zwaar... alleen het idee al... Gelukkig...Over een paar weken, een maand, weer naar Frankrijk... YES.

3 opmerkingen:

la couronne zei

hahaha zo denk ik er net zo over. Maar ja als je niet weet hoe lang het nog gaat duren zul je toch wat moeten.We komen het wel een keer bekijken/keuren.
Gr. Michel

Cilia zei

Ik raad je aan om voor het klussen te komen, want als alles spic en span is mag er uiteraard niet meer gekliederd worden en wordt er op slofjes gelopen, roken buiten de deur en wijntjes geeft te veel vlekken ;) Echt niet... zo gek gaat het bij ons NOOIT worden... gewoon op vieze laarzen naar binnen, lekker rommelen... m.a.w. gewoon prettig leven.
Fijn dat je volger geworden bent en wie weet tot zeer binnenkort.
Liefs, Cilia

Anoniem zei

Herkenbaar!
Groet, Desiree