Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 13 april 2011

Shabby style

Yes, een nieuwe friteuse gekocht. Was in de bieding, superdepuper... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Synoniemen van Shabby : armoedig, kaal, haveloos of sjofel. Kijk je op internet naar foto's van shabby style, zie je daar gek genoeg de meest mooie inrichtingen. Raar maar waar...

Het gebeurd wel regelmatig dat mij gevraagd word wat voor stijl interieur wij in ons huis, in Frankrijk, hebben (ook hier in Nederland). Vaak sta ik dan een beetje te stotteren, weet niet goed hoe ik ons allegaartje benoemen moet. Ga toch ook niet verkondigen dat we allemaal bijelkaar gezochte meuk hebben, ik heb ook zo mijn trots. Sinds vandaag heb ik besloten om tegen de eerste de beste die me vraagt, te zeggen dat wij een SHABBY STYLE hebben. Bekt toch erg leuk, al zeg ik het zelf. Gewoon zo voor de neus weg, als iemand vraagt: Wat voor stijl hebben jullie daar in LDF?... SHABBY STYLE, niks meer en niks minder. Als je als lezer van dit stukje met hetzelfde probleempje worstelt, gewoon even oefenen, echt het rolt zo lekker tot je mond uit en het ligt ook nog eens prettig in het gehoor, twee vliegen in één klap.

Trouwens net een friteuse gekocht voor in ons huisje, want ja een hele zomer zonder is ook zoiets en we hebben afgesproken, dat als Henk voor zijn werk naar Nederland gaat, hij op de terugreis wat om te frituren meeneemt, aangezien er in Frankrijk zeer weinig te krijgen is om in de friteuse te gooien. Oef, wat heerlijk ongezond toch hè! Maar past wel lekker bij onze SHABBY STYLE ... Ik kan me er al enorm op verheugen, op de momenten dat Henk weer terug uit Nederland komt, met een tas vol smikkel smakkel smul. Hoop haast dat hij vaak even naar Nederland moet, maar niet heus... Trouwens, waarschijnlijk moet de aggregaat er wel bij aan als we gaan frituren. Staat de hele berg te trillen, weten ze direct dat wij de friteuse weer aan hebben :-)

Geen opmerkingen: